دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد فرصت برای واردات برخی کالاها گفت: واردات برخی کالاها فرصتی برای تولید‌کنندگان برای ارتقای کیفیت و رقابت تولیدات مشابه است.


ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: چنانچه کالای وارداتی‌ کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد مصرف‌کننده از آن استقبال می‌کند و این هشداری برای تولیدکنندگان داخلی است که کیفیت و قیمت کالای خود را بهبود بخشند.
وی تصریح کرد: اگر در مورد برخی از کالاها محدودیت ایجاد کنیم با وجود گرانی و با افزایش قیمت‌ها روبرو می‌شویم چرا که رقابت، کیفیت در این کالاها از بین می‌رود. بنابراین واردات برخی از کالاها می‌تواند به نفع تولید‌کننده داخلی باشد.
نکو با بیان اینکه واردات کالاهای غیر‌ضروری به ضرر اقتصاد کشور است خاطرنشان کرد: برخی از کالاهای غیر‌ضروری و تجملی جز ضرر، زیان و خسارات سود و منفعتی برای کشور نخواهد داشت.
نماینده رباط کریم  افزود: واردات یک فرصت برای تولید‌کنندگان کشور است.
وی در راستای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی تصریح کرد: ارائه تسهیلات، تخصیص ارز مناسب به تولیدکنندگان، تسهیل در ورود مواد اولیه واحدهای تولیدی، محدودیت در اجرای قوانین، حمایت‌های مالی و مالیاتی از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

برچسب ها: واردات ، فرصت ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار