کارشناس تنيس روي ميز کشورمان گفت: برگزار نشدن رقابت هاي قهرماني کشور جوانان و نوجوانان دختر و پسر ظلم بزرگي به آنها است.

محمود نظري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب اضافه کرد: طبق عرف هر ساله و قانون مصوب توسط مجمع فدراسيون تنيس روي ميز با توجه به وضعيت تحصيلي نوجوانان و جوانان رقابت هاي قهرماني کشور معمولا تا اواخر شهريورماه بايد برگزار مي شد، جالب است که اکنون در ماه دي هستيم و هنوز اين مسابقات نه براي دختران و نه براي پسران برگزار نشده است و به نظر مي رسد در اين 2 ماه باقي مانده از امسال نيز قرار نيست برگزار شود.
وي در اين باره توضيح داد: آنچه در ورزش اهميت دارد و فقط مخصوص ورزش تنيس روي ميز نيست تربيت قهرمان است و شالوده آن برنامه ريزي هاي زيربنايي براي رده هاي سني پايه و تربيت نسل هاي جايگزين براي قهرمانان کنوني است، در رشته تنيس روي ميز اگر ما بتوانيم با تربيت نوجوانان و جوانان از اين پتانسيل هايي که در کشور هستند بهره مند شويم مي توانيم نوشاد عالميان هاي ديگر را تربيت کنيم و نام ايران را در اين رشته بلند نگه داريم اما اگر اين نسل را فراموش کنيم سرنوشت خوبي در انتظار ما نخواهد بود.
سرپرست سابق تيم هاي ملي خاطرنشان کرد: اين براي اولين بار در تاريخ تنيس روي ميز کشور است که براي نوجوانان و جوانان دختر و پسر هيچ مسابقه قهرماني کشوري برگزار نکرده ايم، اين در حالي است که براساس سيستم برگزاري مسابقات، رقابت هاي نوجوانان و جوانان بايد طبق برنامه مصوب برگزار شود.
وي ادامه داد: نوجوانان و جوانان تنيس روي ميز همان چند نفر اول رقابت هاي رده بندي نيستند، بلکه ما 30 استان داريم و قشر وسيعي از نيروها و استعدادها را از جنوبي ترين نقطه تا شمالي ترين جاي نقشه در اختيار داريم پس بايد براي آنها رقابت هاي قهرماني کشور برگزار شود تا ضمن ايجاد انگيزه براي استان ها، استعدادهاي جديد نيز به تنيس روي ميز کشور معرفي شوند.
نظري مدعي شد، من اين مشکل را فقط از چشم يک نفر نمي بينم بلکه هيئت رئيسه فدراسيون بايد پاسخگو باشد، اعضاي هيئت رئيسه هيچ کدام پينگ پنگي نيستند و سوال اينجاست که بالاخره چه زماني مي خواهند به تنيس روي ميز کمک کنند؟
کارشناس تنيس روي ميز با بيان اينکه اگر بهانه مي آوردند که بودجه ندارند و مسابقات قهرماني کشور را برگزار نمي کنند اين موضوع پذيرفته نيست، در اين خصوص بيان کرد: نمي توان اين بهانه را پذيرفت وقتي که مي گويند بودجه نداريم که مسابقات را برگزار کنيم اگر پول ندارند پس چرا مسابقات جام فجر و مراسم هاي اين چنيني را آنگونه برگزار مي کنند، جام فجر را مي توانستيم کم هزينه تر برگزار کنيم و با کاستن از خرج هاي اضافه مقدار قابل توجهي پول باقي مي ماند که مي شد با آنها براي جوانان و نوجوانان دختر و پسر کارهاي زيادي کرد.
نظري افزود: از نظر من در مديريت تنيس روي ميز بايد تجديدنظر شود، در مديريت نبايد فقط به کمک وزارت ورزش و جوانان چشم دوخت به نظر من توجه به اين موضوع نوعي فرافکني است، در بسياري از ورزش ها و نه فقط تنيس روي ميز کمک هاي وزارت ورزش و جوانان نسبت به فدراسيون ها محدود است اما بايد از طريق تعامل با روساي هيئت هاي مختلف از پتانسيل آنها نيز استفاده کرد و آنها را به خدمت گرفت.
وي بار ديگر تاکيد کرد: مسابقات قهرماني کشور نوجوانان و جوانان نمادهاي تنيس روي ميز هستند، حذف اين رقابت ها از تقويم مسابقات هم از نظر فني و هم از نظر ايجاد انگيزه به نفع سنين پايه کشور است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار