سفر معاون محمد مرسی رئیس جمهور مصر به امارات بعد از اقدام مقامات این کشور به بازداشت شماری از اتباع مصر در خاک امارات صورت می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری شین هوا ،معاون رئیس جمهور مصر در امور خارجی و همکاری بین الملل روز چهارشنبه عازم امارات شد.

دکتر " عصام الحداد " معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجه و همکاری های بین المللی برای دیدار با مسئولان اماراتی و بررسی مسئله بازداشت شهروندان مصری در این کشور به اتهام تبلیغ برای گروه اخوان المسلمین عازم ابوظبی شده است.

عصام الحداد حامل پیام کتبی محمد مرسی برای شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات است.

یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد الحداد در سفر دو روزه به امارات با برخی از مقامات این کشور در ابوظبی و دبی گفتگو خواهد کرد.

روزنامه الأهرام به نقل ازیک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر با اشاره به تماس گسترده و درسطح عالی میان مسئولان مصری و اماراتی در این خصوص، نوشت: این موضوع به دور از جنجال بررسی می شود و وزارت خارجه در انتظار پاسخ طرف اماراتی به یادداشت های رسمی خود است.

این منبع گفت: به نظر نمی رسد ارتباطی میان شهروندان بازداشت شده مصری وجود داشته باشد، زیرا آن ها در روزهای مختلف بازداشت شده و به حرفه های مختلف اشتغال داشته اند.

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که معاون رئیس جمهوری مصر با برخی از مسئولان اماراتی درباره مسئله بازداشت شهروندان مصری در امارات و راه های حمایت از روابط و همکاری های دو طرف گفت وگو خواهد کرد.
 
برچسب ها: معاون مرسی ، امارات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار