فرماندار شهرستان بروجن گفت: 90 درصد سرمایه گذاری واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان، از سوی بخش خصوصی صورت گرفته و آماده سازی زیرساخت ها و 10 درصد مابقی سرمایه گذاری نیز از سوی دولت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فتاح كرمی، با تشریح ظرفیت های بخش صنعت، گردشگری، صنایع دستی و كشاورزی شهرستان بروجن، گفت: 40 درصد صنعت استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از 306 واحد تولیدی و صنعتی، درشهرستان بروجن استقرار دارد.

وی سهم شهرستان بروجن از صادرات استان چهارمحال و بختیاری را، 43 درصد دانست و گفت: در 9 ماهه  امسال، 26 میلیون دلار انواع كالا از بروجن صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 50 درصد رشد دارد.

كرمی با تشریح خدمات دولت نهم و دهم در شهرستان بروجن، گفت: هم اكنون 28 طرح نیمه تمام در قالب طرح های مهر ماندگار در شهرستان بروجن وجود دارد.

وی از رسانه های استان خواست ظرفیت ها و مطالبات مردم این شهرستان را بیشتر مورد توجه قرار دهند و مردم نیز باید از خدماتی كه مسئولان و دولتمردان برای آنها انجام می دهند آگاه باشند، كه این امر وظیفه و رسالت مطبوعات و رسانه هاست.

كرمی، مجتمع فولاد یك میلیون تنی، سالن ورزشی تارتان، راه آهن سفید دشت به اصفهان، كارخانه نان صنعتی و بیمارستان 220 تخت خوابی را از مهم ترین طرح های مهر ماندگار شهرستان بروجن برشمرد.

فرماندار بروجن ادامه داد: پس از بهره برداری از طرح فولاد یك میلیون تنی، برای احداث دو كارخانه فولاد دیگر درجوار این مجتمع برنامه ریزی شده و برای اتصال این مجموعه ها با كارخانه ورق خودور نیز برنامه ریزی شده است كه با اجرای این طرح ها، شهرستان بروجن قطب فولاد كشور خواهد شد.

شهرستان بروجن، با بیش از 121 هزار نفر جمعیت، در فاصله 62 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.