سياست رسمي دولت تايلند پناه ندادن به مهاجران و كمك كردن به آنها براي عزيمت به سمت يك كشور ثالث است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با اينكه سازمان ملل اعلام كرده است حدود 800 هزار مسلمان روهينگيا در ميانمار زندگي مي كنند ولي دولت ميانمار از به رسميت شناختن آنها به عنوان يكي از اقليت هاي نژادي اين كشور خودداري و آنها را از حق شهروندي محروم كرده است و به این خاطر، طی ماههای گذشته تعداد زیادی از این مردم مظلوم توسط نیروهای دولتی یا بوداییان کشته شده اند.

اکنون نیز مقامات دولتي تايلند از پيدا شدن قايقي حامل ده ها پناهجوي مسلمان ميانماري در درياي آندامان نزديك منطقه پوكت تايلند خبر داده اند. نيروي دريايي، پليس و مقامات بهداشتي تايلند، آب، غذا و تجهيزات دارويي لازم را در اختيار اين گروه از پناهجويان قرار دادند و سوخت مورد نياز كشتي را براي ادامه دادن مسير حركت آنها فراهم كردند.

سياست رسمي دولت تايلند پناه ندادن به مهاجران و كمك كردن به آنها براي عزيمت به سمت يك كشور ثالث است. به گفته مقامات مطلع، در ميان اين گروه از پناهجويان مسلمان ميانمار 10 كودك نيز ديده مي شد.

مهاجرت مسلمانان روهينگيا از ميانمار كه در آنجا در معرض حملات مرگبار راهبان بودائي قرار گرفته و فشارهاي زيادي را متحمل شده اند در ماه هاي گذشته به اوج رسیده است.

اين گروه از پناهجويان اعلام كرده اند قصد دارند به مالزي كه همسايه جنوبي تايلند است سفر كنند. روز يكشنبه نيز حدود 450 پناهجوي ميانماري بعد از سفري طولاني با كشتي كه طي آن يك نفر از آنها نيز جان باخته بود وارد مالزي شدند. تاکنون بيش از 25هزار مسلمان ميانماري در آژانس پناهجويان سازمان ملل متحد در مالزي ثبت نام كرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار