در دوره رياست ايرلند، قرار است درباره بودجه اتحاديه اروپا براي سال 2014 تا 2020 تصميم گيري شود که امری مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ايرلند به عنوان یکی از کشورهای فقیر اروپایی که براي نجات خود از ورشكستگي كامل مجبور شد از صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا وام نجات دريافت كند، در شش ماه آينده به عنوان يكي از ضعيفترين و بحران زده ترين كشورهاي اروپا، رهبري اتحاديه اروپا را براي حل مشكلات اين اتحاديه بر عهده خواهد گرفت!

این کشور در حالي رياست دوره اي شوراي اروپا را به دست مي گيرد كه يكي از بي ثبات ترين اقتصادهاي اروپا را داراست اما باید به مشكلات اين اتحاديه رسيدگي كند.

مهمترين مشكل اين اتحاديه كاهش شديد سرعت رشد اقتصادي اروپاست. بعلاوه در دوره رياست ايرلند، قرار است درباره بودجه اتحاديه اروپا براي سال 2014 تا 2020 تصميم گيري شود؛ موضوعی که تاكنون اين اتحاديه نتوانسته است در اين باره به توافق برسد.

مشكل ديگر از جانب انگليس است كه رفته رفته مخالفتهايش با وحدت بيشتر در اتحاديه اروپا و حاكميت بروكسل بر كل كشورهاي عضو بيشتر مي شود. رهبران اتحاديه اروپا چنين موضعي از جانب انگليس را تهديدي براي انسجام اين اتحاديه مي دانند و البته انگلیس مشکلات زیادی نیز با ایرلند دارد.

کارشناسان اقتصادی برآورد کرده اند رياست ايرلند بر اتحاديه اروپا حداقل 70 ميليون يورو هزينه براي اين كشور در بر داشته باشد كه در این شرايط بحراني تامين آن بسيار دشوار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار