جلسه بررسي مسائل مربوطه به پالايشگاه آناهيتا به رياست معاون اول رئيس‌جمهور برگزار و تصميماتي براي تسريع در راه‌اندازي اين پالايشگاه اتخاذ شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي پالايشگاه آناهيتا را يک پالايشگاه استراتژيک براي کشور دانست و گفت: در اين طرح دولت بايد به عنوان حامي سهامداران حضور داشته باشد و زيان‌هاي احتمالي سرمايه‌گذاران را جبران کند.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه آينده اين پالايشگاه آينده‌اي روشن است، خواستار برگزاري جلسه‌اي با حضور سهامداران و بخش‌هاي مربوطه شد تا راهکارهاي ايجاد امکاناتي در اطراف پالايشگاه براي سوددهي به سرمايه‌گذاران بررسي شود.

در اين جلسه مدير عامل شستا، مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري و مدير عامل صندوق بازنشستگي وزارت نفت که سهامداران اصلي اين پروژه هستند نظرات و ديدگاههاي خود را مطرح کردند.

مديران عامل بانکهاي صادرات، ملي، ملت، تجارت و صنعت و معدن نيز که در اين جلسه حضور داشتند، اعلام کردند که با تشکيل کنسرسيوم بانکي در تامين سرمايه‌هاي مورد نياز اين پالايشگاه مشارکت خواهند داشت.

در اين نشست همچنين راهکارهاي سرعت بخشيدن به عمليات راه‌اندازي پالايشگاه آناهيتا مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميماتي نيز در اين راستا اتخاذ شد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار