وزیر نیرو گفت: در دولت نهم و دهم 316 سد مخزنی با ظرفیت 50 میلیارد متر مکعب به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نامجو در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی استان کرمانشاه که امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد،گفت : در طی این طرح 32 هزار میلیارد تومان در حوزه آب و آبفا کشور توسط دولت سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: در بخش برق نیز در این دولت 72 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به بیش از  67 هزار مگاوات رسیده است..

وزیر نیرو با بیان اینکه 270 طرح مهر ماندگار در حوزه وزارت نیرو وجود دارد، گفت: از این تعداد 22 طرح مربوط به استان کرمانشاه است.

وی گفت: امسال سدهای گیلانغرب و تنگه حمام در این استان آبگیری می شود و سال آینده نیز سدهای جامیشان و زمکان و سال پس از آن سدهای قشلاق و آناهیتا به مرحله آبگیری می رسند.

نامجو در پایان ادامه داد در حوزه برق نیز نیروگاه های بیستون و زاگرس در استان با ظرفیت 1288 مگاوات به بهره برداری رسیده است

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه امروز چهار پروژه با اعتبار بیش از 200 میلیارد تومان در حوزه كاري این وزارتخانه در استان کرمانشاه به افتتاح رسید، سد آزادی با ظرفیت 70 میلیون متر مکعب، آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان با اجرای 70 کیلومتر خط انتقال، اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی در سطح 1800 هکتار و پست 400 کیلو ولت مرصاد را از جمله این پروژه ها عنوان کرد./ع 

برچسب ها: سد ، ظرفیت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.