دكترمحمد كشتي دار مديركل تربيت بدني سازمان امور دانشجويان در نشست هيات هاي استاني ورزش هاي دانشگاهي در سخناني به تشريح دو مقوله تربيت بدني و ورزش در دانشگاه ها و همچنين اهداف فدراسيون ملي ورزش دانشگاهي پرداخت.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، در اين گردهمايي دكتر كشتي دار با اشاره به برگزاري يازدهمين المپياد فرهنگي ورزشي در تابستان امسال اظهار داشت : بعد از اين المپياد ما يك بازنگري اساسي روي تمام اهداف و ماموريت ها و خروجي هاي برنامه هاي ورزش هاي دانشگاهي داشتيم و ديديم خروجي كه برنامه ها از بدو تاسيس داشته بايد مورد بررسي قرارگرفته و هدف اصلي سلامت و نشاط و شادابي دانشجويان از طريق ورزش باشد و جمعيت دانشجويي كه به امر ورزش مي پردازد گسترش يابد .

وي در ادامه افزود: تا كنون وبه واسطه المپياد هاي ورزش دانشجويي 12 درصد دانشجويان فعاليت ورزشي مي كردند كه اين چرخه بايد گسترش پيداكند و با بازنگري كه صورت گرفت متوجه شديم كه بايستي به سراغ ورزش هاي آماتوري و ورزش هاي همگاني در كنار دانشگاه هاو خوابگاه ها نيز برويم.

مديركل تربيت بدني سازمان امور دانشجويان با بيان اينكه در سال هاي اخير تعداد دانشجوياني كه ورزش همگاني را دنبال مي كنند از 10 درصد به 15 درصد افزايش پيدا كرده است، گفت : البته ما در اين خصوص نظام نامه ورزش همگاني را تدوين نموده و به دانشگاه ها نيز ابلاغ كرده ايم و در كنار آن سرانه ورزش دانشجويي نيز به جد پيگيري شده است .

 وي اظهار داشت: آيين نامه شوراي عالي ورزش نيز در سازمان امور دانشجويان تدوين شده و رياست آن بر عهده رئيس سازمان  و نايب رئيسي  امور دانشجويان داخل و رياست فدراسيون و مديركل تربيت بدني اين سازمان قرار گرفته است.

مديركل تربيت بدني وزارت علوم در ادامه گفت: آيين نامه ورزش كاركنان نيز بر اساس آخرين رايزني ها توسط معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم امضا و آماده ارسال به دانشگاه ها مي باشد .

وي گفت: طرح نظارت بر واحد هاي 1و 2 تربيت بدني تهيه و به دانشگاه ها ارسال گرديده به طوري كه از اين پس دانشجو بايد در بدو ورود به دانشگاه حتما واحد 1و 2 را كه دانش نظري است گذرانده وآماده استفاده از واحد 3 كه آموزش تخصصي يكي از رشته هاي ورزشي است ، باشد .

دكتركشتي دار گفت: يكي از مسائل مهم در آينده تشكيل سازمان بخش دانشگاهي است كه اين تشكيلات بتواند به صورتي متحد و وحدت بخش به كار خود ادامه دهدو همچنين اخذ مجوز تاسيس دانشگاه تربيت بدني كه بسياري از كارهاي اوليه آن انجام گرفته و اميدواريم در آينده شاهد تاسيس آن باشيم.

وي تصريح كرد: براي مديران محترم دانشگاه ها تا پايان سال سه كارگاه طراحي شده كه اولي براي مديران جديد الانتصاب و دومي جهت مديراني كه سوابق بيشتري در دانشگاه ها دارند و سومين كارگاه جهت مديران خواهر دانشگاه ها طراحي گرديده است وهدف از برگزاري اين كارگاه ها مرور توسعه بحث  ورزش همگاني است تا به شكلي متحد آن را در دانشگاه ها اجرايي نماييم.

وي گفت: در سال توليد ملي و استفاده از كار و سرمايه ملي و اقتصاد مقاومتي تلاش بر آن داريم كه به سوي كار هايي برويم كه بازده بهتر و بودجه كمتري را بطلبد و ما هم به عنوان بخشي از اين فدراسيون همه تلاش خود را جهت استحكام جايگاه فدراسيون ملي ورزش دانشگاهي به كار خواهيم بست.

 وي در پايان افزود: يكي از مهمترين مسائلي كه بايد در اين فدراسيون مورد توجه قرار گيرد بحث شناسايي دانش اموزان مستعد در آموزش و پرورش است تا آن ها را نيز وارد هرم مسابقات دانشجويي ورزشي نموده و بهترين ها را براي مسابقات برون مرزي اعزام نماييم. /ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار