وزير نفت گفت: با اجرای خط لوله اتیلن غرب که طولانی ترین خط لوله انتقال اتیلن در جهان است، 12 استان کشور از مزایای نفت و گاز که در جنوب کشور متمرکز است بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی در مراسم افتتاح رسمی مجتمع پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با بيان اين مطلب گفت: در پي افتتاح 2 طرح عظیم پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب در 1000 کیلومتری کرمانشاه در عسلویه، امروز نخستین مجتمع پتروشیمی غرب کشور که از خوراک تولیدی پتروشیمی کاویان تغذیه می شود به بهره برداری رسید.

وزیر نفت تصريح کرد:  با اجرای خط لوله اتیلن غرب که طولانی ترین خط لوله انتقال اتیلن در جهان است، 12 استان کشور از مزایای نفت و گاز که در جنوب کشور متمرکز است بهره مند می شوند.

قاسمی با تاکيد برتمرکز واحدهای پتروشیمی درجنوب کشور، اظهار داشت: به منظور تغییر چهره صنعتی در 12 استان کشور خط لوله اتیلن غرب را احداث شده که به موجب آن مجتمع هاي پتروشیمی در مسير راه اندازی مي شود به طوری‌که این طرح، اتیلن را به شمالی ترین استان کشور هم انتقال می دهد.

قاسمی با اشاره به کاربرد اتیلن در زندگی روزمره و دستاوردهای اقتصادی اين طرح افزود: با انتقال اتیلن به کرمانشاه ایجاد کارخانه ها و صنایع پایین دستی از سوي مسئولان و سرمایه گذاران تحولی بزرگ در استان ایجاد مي گردد.

وزیر نفت با اشاره به سرمايه گذاري  8 میلیارد دلاري برای توسعه دو فاز پارس جنوبی، افزود: با ابن  سرمایه گذاری انقلابي صنعتی در 12 استان کشور صورت گرفت که تکمیل صنایع پایین دستی مرتبط، زنجیره ارزش افزوده را در کشور ایجاد مي کند.

قاسمي با اشاره به حجم اجرای پروژه انتقال خط لوله اتیلن گفت: برای اجرای این طرح بیش از 60 میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح های مهر ماندگار در صنعت پتروشیمی، 70 طرح دیگر نیز در دست ساخت است که از پیشرفت ميانگين 5 تا 95 درصد ي برخوردار است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار