تشویق کودکان برای درس خواندن باید در میان همسالان و دوستان باشد تا موثرتر واقع شود و نباید در تنهایی این تشویق صورت گیرد.

دکتر کوششی، روانشناس در خصوص راهکارها برای تشویق کودکان برای درس خواندن به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: راهکارهای مختلفی برای تشویق کودکان وجود دارد، از جمله آنها تشویق کودک در میان همسالان و دوستان موثرتر از تشویق در تنهایی است.

وی در خصوص تناسب تشویق کودکان بیان کرد: تشویق باید به اندازه و مطابق با کار کودک باشد، همچنین همزمان با کاری که کودک انجام می دهد تشویق صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تشویق کودک نباید مختص به یک روز خاص و مشخصی باشد و باید این کار گاه گاه و متفاوت انجام شود.

کوششی در خصوص شکل تشویق اظهار داشت: تشویق باید تازگی و تنوع داشته باشد و شکل تشویق در افراد مختلف است ممکن است در بعضی انگیزه ايجاد كند و میزان علاقه کودک به مشوق بستگی دارد.

وی در خصوص غیرمنتظره بودن تشویق عنوان کرد: تشویق باید غیرمنتظره باشد که برای کودک جذابیت داشته باشد این تشویق و تنبیه با شخصیت خود کودک کاری نداشته باشد و کار کودک ملاک است.

کوششی خاطر نشان کرد: در خصوص درس خواندن کودک نباید مورد مقایسه قرار گیرد و معلم باید هدف های درس و آگاهی از قواعد و قوانین هدف های آموزشی را برای کودک مشخص کند./ح

برچسب ها: کودک ، درس خوتندن ، تشویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار