حدود 2 درصد از موارد گزارش شده ابتلا به سل در منطقه مدیترانه شرقی، متعلق به ایران بوده که این میزان بسیار کمتر از اغلب کشورهای منطقه است.

علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر حدود 15 میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند که اغلب این موارد مربوط به چند کشور در حال توسعه است.

وی تصریح کرد: اغلب کشورهایی که شیوع سل در آنجا بسیار بالا است در اطراف ایران قرار دارند که این موضوع یک زنگ خطر و هشدار جدی محسوب می شود.

مرادی گفت: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای همسایه ایران دارای شیوع بالایی از نظر بیماری سل هستند اما خوشبختانه موارد ابتلا به سل در کشور بالا نیست.

وی تأکید کرد: براساس آمارها، حدود 2 درصد از موارد گزارش شده ابتلا به سل در منطقه مدیترانه شرقی، متعلق به ایران بوده که این میزان بسیار کمتر از اغلب کشورهای منطقه است.

مرادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه های مبارزه با بیماری سل در ایران بسیار موفقیت آمیز بوده است و موجب شده که موارد ابتلا به این بیماری و همچنین موارد مرگ و میر ناشی از آن کاهش قابل ملاحظه ای یابد./ح

برچسب ها: سل ، ریه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار