مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از تصویب و راه‌اندازی پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل  از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، عبدالمجید عقیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: با وجود مرجعیت و محوریت وقوع جنگ در خوزستان متاسفانه این استان فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس  و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حاضر گفت: پیگیری‌هایی که در خصوص احداث مرکز فرهنگی اهواز صورت گرفته تا کنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است و انتظار می‌رود با حمایت مسئولان استان این مشکل حل شود.

عقیلی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این اداره کل در سال جاری تصریح کرد: این اداره کل دارای دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌های خرمشهر و دزفول است و احداث 6 مرکز فرهنگی دیگر در شهرستان‌های آبادان، سوسنگرد، هویزه، اندیمشک، شوش و اهواز که در سفر دوم ریاست جمهوری به تصویب رسیده، در حال پیگیری است.

وی از کسب رتبه اول این اداره کل در ارائه دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان در بین بنیاد استان‌ها خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم که کانون نخبگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان خوزستان را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اعلام آمادگی این اداره را برای ارائه دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه علمیه اعلام کرد.

عقیلی همچنین به جمع‌آوری بیش از صد اثر و سند دفاع مقدس در استان اشاره و گفت: با پیگیری‌هایی که تا کنون صورت گرفته، تفاهمنامه‌هایی در زمینه‌ های مختلف فرهنگی دفاع مقدس با سازمان‌های همسو در حال انجام است.

همچنین در این دیدار، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ضمن ارزیابی مطلوب و اثر بخش، اقدامات فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان اعلام رضایت کرده و صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال مفاهیم ارزشی به نسل سوم انقلاب را امری مهم عنوان کرد.

وی بر جهت‌دهی فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت علمی وآموزشی به خصوص در محیط‌های دانشگاهی و مدارس تاکید کرد و احیای تفکر بسیجی و آموزش را در بین جوانان و نوجوانان را بسیار حائز اهمیت دانست.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان به خاطرات خود در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و نقش روحانیت را در دوران جنگ تحمیلی بسیار مهم برشمرد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.