جرايم سايبري سال گذشته حدود دويست و پنج ميليون پوند به شرکتهاي انگليسي زيان رساند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف ؛ آندريان لپارد کميسير و رئيس پليس لندن گفت، کلاهبرداريهاي اينترنتي به شدت رو به افزايش است و کشورهاي اروپاي شرقي و روسيه منشاء بيشترين تعداد حملات اند.وي اين ماه در هشداري جدي به اعضاي پارلمان انگليس گفت، پليس به سختي مي تواند پا به پاي جرايم اينترنتي هر چه پيچيده تر پيش رود. 

وي در پاسخ به سئوال کيت واز رئيس کميسيون تحقيق مجلس عوام درباره روشهاي پيچيده مجرمان اينترنتي و امکان پيروزي پليس در اين نبرد گفت،  نه در داخل انگليس و نه در سطح بين المللي در اين مبارزه پيروز نمي شويم و اين نوع جرم ماهيتي هر چه پيچيده تر به خود مي گيرد.
به گفته لپارد، اداره ملي اطلاعات مربوط به کلاهبرداري حدود سيصد باند کلاهبرداري اينترنتي را در سراسر جهان شناسايي کرده است که در بيست و پنج کشور فعالند و انگليس را به عنوان هدف اصلي شان انتخاب کرده اند.

وي افزود، نيمي از همه کلاهبرداريها در انگليس که سالانه هفتاد ميليارد پوند به اين کشور خسارت مي رساند،‌ از طريق اينترنت انجام مي گيرد.لپارد معتقد است، شواهد فراواني وجود دارد دال بر آنکه القاعده و ديگر گروههاي تروريستي از درآمد ناشي از کلاهبرداري اينترنتي براي تامين هزينه فعاليتهايشان استفاده مي کنند و پليس و نيروهاي امنيتي سعي دارند اين خطوط کلاهبرداري را مختل سازند.

طبق گزارشهاي موجود، خرده فروشان در انگليس سال گذشته شاهد افزايش سي درصدي کلاهبرداريهاي اينترنتي بودند که دويست و پنج ميليون پوند به آنها زيان رساند.لپارد هشدار داد، کاهش هزينه هاي عمومي موجب خواهد شد به ميزان يک چهارم از تعداد هشتصد نفري افسران متخصص جرايم اينترنتي کاسته شود و اين يک نگراني جدي است که در زمان افزايش کلاهبرداري و جرايم اينترنتي قابليت کشور در مقابله با آنها رو به کاهش است.
برچسب ها: پلیس ، انگلیس ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار