معاون وزیر صنعت از تاسيس نخستین شهرک صنایع پیشرفته در کشور خبر داد و گفت:هم اکنون 14 پيش نويس برنامه راهبردي صنعت معدن و تجارت آماده شده و براي اخذ نظرات کارشناسي در اختيار ذينفعان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا شجاعی در نشست خبري با اشاره به برنامه هاي اخير وزارت صنعت در حوزه هاي مختلف تصريح کرد:در اين برنامه ها ،صدور مجوزهاي غيرضروري حذف شده و برخي تصدي گري ها به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي ادامه داد:در راستاي اين واگذاري مقرر شده ،صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی به خانه‌های صنعت و معدنی استانی سپرده شود.

شجاعي گفت: هم اکنون درحال آموزش نمایندگان خانه صنعت و معدن برای طی فرایند صدور جواز تاسیس هستیم و به زودی این فرایند به طور کامل به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما همچنان امضای نهایی جوازهای تاسیس همچنان بر عهده روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در شهرک‌های صنعتی کشور اظهار کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک، سازمان توسعه تجارت و بخش خصوصی امضا خواهد شد.

به گفته معاون برنامه ریزی، توسعه و فن‌آوری وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 60 درصد از طرح‌های مهر ماندگار در حوزه صنعت و معدن در اختیار بانک صنعت و معدن بوده و جلسات مختلفی برای بررسی آخرین وضعیت این طرح ها برگزار شده است.

وي در خصوص برنامه راهبردي صنعت معدن و تجارت اظهار داشت:هم اکنون 14 پيش نويس از اين برنامه در حوزه هاي مختلف آماده شده و براي اخذ نظرات کارشناسي ، در اختيار ذينفعان قرار گرفته است.

شجاعي ادامه داد:در همين راستا پيس نويس برنامه در حوزه هاي فولاد ، آلومينيوم ، مس ، سرب و روي و سنگ هاي ساختماني در قالب دفترچه منتشر شده و براي تبادل نظر در اختيار معاونت هاي مربوطه قرار گرفته است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار