سخنگوي وزير صنعت،معدن و تجارت با بيان اينكه نظام توزيع كاغذ نبايد گرسنگي ايجاد شود افزود: هم اكنون كاهش توليد و نوسان نرخ ارز تاثير منفي بر نظام توزيع كاغذ گذاشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛‌ سيد عليرضا شجاعي در نشست تخصصي اقتصاد رسانه كه با حضور مسئولان،‌صاحب نظران و فعالان عرصه رسانه برگزار شد هدف از برگزاري اين نشست را ارائه راهكارهاي اجرايي و بيان ديدگاهها و نقطه نظرات كارشناسان براي ارتقائ هر چه بيشتر حوزه اطلاع رساني و رسانه ذكر كرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه در پايان نشستهاي تخصصي بتوان سند رسانه‌اي را در حوزه توليد،‌كار و سرمايه تدوين كرد.
وي در ادامه سخنان خود، نقش رسانه‌ها را در توليد ملي حائز اهميت خواند و تصريح كرد: دراين باره نيازمند نگاهي عمقي به حضور رسانه ها در اين راستا هستيم كه رسيدگي به مسائل و مشكلات اين حوزه در مهم ترين جايگاه قرار دارد.
شجاعي گفت: اگر رسانه ها را به عنوان توليدكننده درنظر بگيريم بايد بسترهاي لازم را براي حضور فعال آن مهيا سازيم .
سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه در حال حاضر قيمت تمام شده در حوزه رسانه بالاست تاكيد كرد: اين موضوع نشات گرفته از نظام توزيع و توليد است .
وي با بيان اينكه هم اكنون 55 روزنامه در كشور در حال فعاليتند اظهار كرد: براي حضور پررنگ اين رورنامه‌ها نظام نيازمند قيمت گذاري مناسب مطابق با شرايط هستيم.
شجاعي در ادامه موضوع كاغذ را در تعيين اين قيمت تمام شده  مورد اشاره قرار داد و گفت: كاهش يا افزايش ميزان توليد،‌تبادلات و تغييرات نرخ ارز تاثيرات بسزايي را در تعيين قيمتها خواهد گذاشت كه اين مهم بايد با تدوين سياستگذاريهاي درست مديريت و هدايت شود.
همچنين در اين نشست مديركل روابط عمومي وزارت صنعت،‌معدن وتجارت نيز خواهان توجه ويژه به بخش رسانه شد و افزود: رسانه را نبايد به منزله يك كالا و محصول در نظر گرفت .
« حسين پرسان فومني» تاكيد كرد: تمركز بر روي موضوع رسانه بايد به صورت مجزامورد توجه قرارگيرد چرا كه رابطه تنگاتنگي با امنيت و منافع كشورها برقرار مي‌كند.
وي همچنين افزود: نبايد به موضوع رسانه و نيازمنديها و مشكلات و موانع پيش روي آن مثل ساير كالاها نگاه كرد چرا كه نوع و ماهيت كار رسانه و اطلاع‌رساني نيازمند نگاهي خاص و مديريتي مجزاست.
دراين نشست تخصصي علاوه بر مديران و مسئولان وزارت صنعت،‌معدن و تجارت همچنين نمايندگاني از سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، معاونت تنظيم بازار،‌سازمان امور مالياتي و جمعي از فعالان بخش رسانه حضور داشتند كه به بيان مشكلات و ارائه راهكارهاي اجرايي پرداختند.
براساس اين گزارش؛‌ به محورهايي نظير مطبوعات و ارتقاء كيفيت، كاهش قيمت تمام شده ؛‌تامين مالي،‌تبليغات‌، يارانه، اصلاح نظام توزيع ، نشريه هاي الكترونيك و ماليات پرداخته شد و مقرر گرديد تا  در نشست بعدي كه به ميزباني وزارت تعاون برگزار خواهد شد  بتوان راهكارهاي عملياتي مناسبي براي تدوين سند رسانه اي در حوزه توليد  ارائه كرد./س
برچسب ها: توزیع ، کاغذ ، گرسنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار