اعراب و گروه‌های سلفی در برخی از مناطق استان صلاح‌الدین قصد دارند تا گروهکی تروریستی علیه دولت عراق تشکیل دهند که طارق الهاشمی و مسعود رجوی را به عنوان سرکردگان این گروهک انتخاب شده‌اند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از مؤسسه راهبردی دیده‌بان، یک مقام آگاه در پلیس سامرا گفت: برخی گروه‌های سلفی در استان صلاح‌الدبن عراق در صددند برای ضدیت با دولت نوری المالکی ارتشی موسوم به ارتش آزاد عراق تشکیل دهند و برای این منظور سعی می‌کنند که همه گروهک‌ها و جریانات مخالف دولت را گرد هم جمع کنند.

این مقام آگاه افزود: این گروه مسلح در خیابان‌ها بیانیه‌اي پخش کرده‌اند و از نیروهای امنیتی عراق خواسته‌اند که تسلیم آنها شوند تا بتوانند عراق را آزاد کنند!

وی ادامه داد: با توجه به سوابق طارق الهاشمی معاون فراری نخست وزیر عراق در ضدیت با دولت نوری المالکی و همچنین سوابق مسعود رجوی در به خاک و خون کشیدن ملت عراق، از این دو برای هدایت این جریان تروریستی دعوت شده است.

بر اساس این خبر این جریان که با هدایت خارجی عربستان سعودی و قطر در حل شکل گیری است، قرار است ارتش آزاد سوریه را به عنوان الگوی فعالیت خود در نظر بگیرد.

حال این سؤال مطرح می‌شود در شرایطی که مسعود رجوی در حدود یک دهه خود را پنهان کرده و از نشان دادن محل سکونت خود واهمه دارد و در این مدت فقط از طریق سخنرانی‌های ضبط شده ابراز وجود کرده، چگونه و بر چه اساسی از این تروریست برای این کار دعوت شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عراق ، رجوی ، مالکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار