مدیرتعاون روستایی استان خوزستان گفت: ازآغازفصل برداشت ذرت تا كنون،21 هزارو 556 تن ذرت دانه ای ازكشاورزان استان بانرخ توافقی خریداری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'هرمز خواجوی'  دراین باره اظهارداشت: هم اكنون كار برداشت و خرید در برخی از شهرستان های خوزستان در حال انجام است .

وی افزود: بیش از 9 هزار و 500 تن از این محصول در دزفول، چهار هزار 600 تن در شوش، سه هزار 500 تن د رگتوند، سه هزار تن در شوشتر و 777 تن در اندیمشك توسط مراكز خرید وابسته به شركت های تعاونی روستایی خریداری شده است.

خواجوی گفت: بنا براعلام سازمان جهاد كشاورزی در خوزستان 98 هزار هكتار ذرت دانه ای و 8 هزار هكتار نیز ذرت علوفه ای كشت شده است كه پیش بینی می شود 750هزار تن ذرت دانه ای و 715 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این استان برداشت شود

وی ادامه داد:خوزستان قطب تولید ذرت و دارنده جایگاه نخست در كشور به لحاظ تولید مرغوب این محصول است .

خواجوی تصریح كرد: خرید ذرت توسط شركت های تعاونی روستایی و كارخانه های ذرت خشك كنی بخش خصوصی به صورت توافقی خریداری می شود.

وی با بیان اینكه شهرهای شوش، دزفول، اندیمشك، شوشتر و گتوند عمده شهرهای كشت ذرت در استان هستند افزود: برداشت ذرت تا اواخر دی ادامه می یابد.

وی بیان كرد: از دانه ذرت در مصارف خوراكی و گرفتن روغن، تولید چسب، صابون و از نشاسته آن در صنایع رنگ رزی، داروسازی، مركب سازی و پلاستیك سازی استفاده می‌كنند و نیز از ساقه ذرت در صنایع كاغذ و مقوا سازی و همچنین تولید كاغذ دیواری استفاده می‌شود. /ب
برچسب ها: ذرت ، توافقی ، خریداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.