مردم دهلي نو پايتخت هند روز دوشنبه در اعتراض به تجاوز گروهي به دختر بيست و سه ساله دانشجويي که از شدت جراحات در بيمارستاني در سنگاپور درگذشت تظاهرات ديگري برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، هزاران نفر از مردم دهلي نو براي ادامه تظاهرات و سوگواري براي مرگ اين قرباني تجاوز گروهي مراسم جشن سال نو ميلادي را لغو کرده اند.

تامانا سينگ دانشجوي دانشگاه دهلي گفت: به تظاهرات در جنتر منتر ادامه مي دهيم و مراسم جشن سال نو ميلادي را به نشانه احترام به دختر جواني که قرباني تجاوز گروهي شد ، لغو مي کنيم. 

وي افزود : از ساير دانشجويان و همسايگان نيز خواسته ايم به تظاهرات بپيوندند.
 
تظاهرات اعتراض آميز بر ضد کوتاهي دولت در جلوگيري از موارد رو به افزايش تجاوز جنسي به زنان در سراسر هند به ويژه دهلي نو ادامه يافته است.

معترضان مجازات اعدام را براي متجاوزان و تغيير قانون خشونت عليه زنان خواستار شده اند.
شش متهم پرونده تجاوز گروهي به اين دختر دانشجو بازداشت شده اند و در حال حاضر منتظر برگزاري جلسات دادگاه هستند که قرار است اواخر اين هفته آغاز شود.

در عين حال بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد از مرگ قرباني تجاوز گروهي در هند ابراز تاسف کرد و به خانواده وي تسليت گفت.

دبير کل سازمان ملل متحد در بيانيه اي اعلام کرد: خشونت عليه زنان هرگز قابل قبول نيست، عاملان آن هرگز تبرئه نمي شوند و چنين اقداماتي هرگز تحمل نخواهد شد.

وي افزود هر زن و دختري حق دارد که محترم شمرده شود و در امان باشد.

برچسب ها: ادامه ، اعتراضات ، هند ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار