نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی عملکرد در زمینه موقوفات شفاف نیست، گفت: شفاف‌سازی در امر موقوفات به افزایش انجام وقف از سوی مردم کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین آذین یکشنبه شب در نشست مجمع نمایندگان با مجموعه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: با توجه به حضورم در کمیسیون اصل 90 مطلع هستم که پرونده‌های زیادی در مورد شکایت از متولیان امامزادگان به این کمیسیون می‌رسد.

وی بیان کرد: وقف موضوع بسیار حساسی است و گاهی عملکرد در زمینه موقوفات شفاف نیست در حالی که شفاف‌سازی در امر موقوفات به افزایش انجام وقف از سوی مردم کمک می‌کند.

آذین با بیان اینکه مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار توجه ویژه‌ای به امر وقف دارند، تصریح کرد: موقوفات زیادی در این شهرستان‌ها وجود دارد.

این نماینده تصریح کرد: موازی‌کاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود که در این زمینه باید تجمیع برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

معاون بهره‌برداری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این نشست بیان داشت: 164 بقعه متبرکه در استان کرمان وجود دارد و 57 بقعه شاخص هستند.

محمد افشارپور عنوان کرد: از سال 86 مقاوم‌سازی بقاع متبرکه در استان کرمان آغاز شده و تاکنون 31 بقعه متبرکه در استان کرمان تخریب و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در سال گذشته 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سال جاری 4 میلیارد تومان بوده است، افزود: این درآمد کفاف هزینه در بعضی از بقاع را هم نمی‌دهد.  

افشارپور خواستار اختصاص اعتبار از بودجه عمومی کشور به بقاع متبرکه شد و ابراز داشت: توزیع عادلانه اعتبار به مساجد استان کرمان در دستور کار قرار دارد./ج1

برچسب ها: کرمان ، وقف ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.