براساس تحقیقات گونه های جدید گیاهی و جانوری که امسال کشف شده اند تعدادشان بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی ، گونه های جدید حیوانی کشف شدند.

بر اساس این گزارش، یک میمون با یال معرفی شد، یک باکتری برای اولین بار با ساختار  کلسیمی چیز شبیه به استخوان کشف شد ،کوچکترین موجود پرنده ، یک اسفنج به شکل چنگ ، یک عنکبوت غار دزد  نیز کشف شدند.

بر این اساس در پایان سال 2012 زیست شناسان  شرح کشف 16000 تا 20000 گونه جدید در این سال را ارائه می دهند.


از تمام موارد ارائه شده مهم تر و یکی از قابل توجه ترین شرح ها مربوط به درختچه خاردار آفریقای جنوبی مربوط به گونه بادمجان است.کشف یک گیاه جدید، قارچ و یا جلبک که نام آن ها به زبان لاتین وجود دارد نام علمی بعضی از این گیاهان هنوز هم در آمریکای لاتین وجود دارد، اما با شروع سال جدید گیاه شناسان می توانند خلاصه کشفیات خود را به دو صورت لاتین و انگلیسی منتشر کنند .

توصیف حیوانات از سوی کمیسیون بین المللی نامگذاری جانور شناسی مطرح شد این تغییرات شدید و رشد گونه های کشف شده بهت و حیرت دانشمندان را که در حال توصیف این گونه ها بودند را برانگیخت و تعداد کشف گونه های جدید را بسیار کمتر از گونه های کشف نشده تخمین زده اند.

محققان شرح داده اند که تاکنون حدود 1.9 میلیون گونه زنده ( با شمارش ها و آرکی) کشف شده است اما یک تخمین جدید رقم 6.8 میلیون را برای کشف ها را پیش بینی می کند.
در این جریان دانشمندان معتقدند که ممکن است بعضی از گونه ها چندین سال پس از انقراضشان کشف شوند یعنی این زمان حدود 1653 سال طول می کشد./ع2
برچسب ها: گونه ، جانور ، حیوان ، دانشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار