دو ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال رسماً به نام های شهیدان استاد و دانشمند بی ادعا حسن تهرانی مقدم و شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن نامگذاری شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد ؛ در سالروز حماسه تاریخی نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت طی مراسمی با حضور خانواده دو شهید بزرگوار، احمدی روشن و تهرانی مقدم و با حضور  آیت الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج)، سردار نوری معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال  و جمعی از مسئولان و دانشجویان دو ساختمان آموزشی دانشکده های مدیریت و علوم انسانی و زبانهای خارجی به نام این دو شهید نامگذاری شد.


در ابتدای مراسم مسعود اخوان فرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با ذکر آیه ای از سوره عنکبوت مبنی بر اینکه خداوند هیچ گاه انسان را به حال خود وا نمی گذارد و سعی می کند تا بنده خود را در مقاطع مختلف امتحان نماید، گفت: به استناد این آیه، فتنه 88 نیز از زمره آزمایشات الهی بود که به حول قوه حضرت حق و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری، کشور از آن به سلامت عبور کرد.


وی در ادامه با ذکر یاد و نام شهید تهرانی مقدم و شهید احمدی روشن، به تبیین جوانب فتنه 88 پرداخت و گفت: فتنه 88 اولین فتنه نبوده و آخرین هم نخواهد بود و انشاءالله با بصیرت عمومی مردم به سلامت عبور کرده و خواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در ادامه با اشاره به این که برخی دانشگاهها به کانون فتنه تبدیل شوند، افزود: خوشبختانه با هوشیاری دانشگاهیان واحد تهران شمال توانستیم در جدا سازی از مسیر فتنه گران از دانشگاه پیشتاز شویم و این لکه ننگ را از دامن جامعه دانشگاهیان برطرف نماییم.


وی در ادامه به توانمندی ها و خدمات شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت:  با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به مدیریت شهید تهرانی تاکید داشتند، از این رو ضمن کسب اجازه از خانواده شهید تهرانی مقدم، ساختمان دانشکده مدیریت و علوم انسانی را به نام این شهید بزرگوار نامگذاری نمودیم که این امر امروز رسماً محقق شد .


اخوان فرد، نامگذاری ساختمان آموزشی دانشکده های فنی و مهندسی و زبانهای خارجی را به نام شهید احمدی روشن و ساختمان آموزشی دانشکده های مدیریت و علوم انسانی را به نام شهید تهرانی مقدم را بخشی از ادای دین به ساحت این شهیدان بزرگوار برشمرد و افتخار نمود که یاد شهدا همواره در دانشگاهها زنده هست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در ادامه با ورود به مقوله بصیرت و هوشیاری دانشگاهیان و آحاد مردم اظهار داشت: دانشگاهیان نیز همچو سایر اقشار نیازمند بصیرت هستند و این تعهد را همواره به اسلام، انقلاب، ارزشها و ولایت داشته ایم و در همه  مواقع که احتمال بروز این فتنه ها می روند به خصوص در ایام خاص انتخابات نشان داده که پیرو و مطیع امر ولایت مولایمان امام خامنه ای هستیم.

در ادامه این نشست سردار نوری، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در خصوص نهم دی به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: انقلاب ما چهار پیچ تاریخی را طی کرده است و حماسه 9 دی از جمله آن پیچهای تاریخی است که انقلاب به سلامت آن را طی کرده است
وی با اشاره به   33 سال تاریخ انقلاب اسلامی خواستار توجه بیشتری در درک وقایع انقلاب شد و گفت :انقلاب ما معادلات جهانی را به هم ریخت و علیرغم این که دو بلوک شر ق و غرب در جهان کار خود را انجام می دادند ،لیکن انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی بروز و ظهور کرد و قطعاً این حرکت هزینه دارد و  باید هزینه آن را پرداخت.


نوری در ادامه به ترفندهای دشمن در به اضمحلال کشاندن انقلاب اسلامی پرداخت و ضمن تشریح پاره ای از این اقدامات در طول تاریخ انقلاب اسلامی، از جمله تشدید برخی اختلافات و تفاوت های قومی، ترورهای کور، جنگ تحمیلی،کودتای نوژه، حمله نظامی به طبس، تحریم های اقتصادی، جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی و ... تصریح کرد: علت تمامی این دشمنی ها با ملت ایران فقط یک نکته بود و آن این که ملت می خواست زمام امور کشور را خود در اختیار داشته باشند و قطعاً برای استقلال و آزادی باید هزینه پرداخت.


معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه با ورود به مبحث اقتصادی به عنوان ترفند اخیر دشمن گفت: استکبار تصور می کرد با تشدید تحریم ها می تواند معادلات ما را برهم بزند زیرا فکر می کرد اقتصاد کشور در دست آنها است و اگر در صدور نفت ما ایجاد مشکل نمایند کشور دچار آسیب جدی خواهد شد ولی این نقشه ها با قدرت ایمان و ولایت مداری مردم   همگی نقش بر آب شد .


نوری با بیان این که در فتنه 88 ،   88 کشور به آمریکا در این حرکت برای از بین بردن انقلاب کمک نمودند افزود: حماسه 9 دی را عاشورا و پیروی از ولایت فقیه بوجود آورد و مردم تیر خلاص را به آن و جریان فتنه گرو حامیان خارجی آن زدند .


 آیت ا... قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج)  هم در این مراسم در ارتباط با تبیین فتنه و عوامل پیدایش آن گفت: فتنه همواره و در همه زمانها وجود دارد اصل و عامل اصل فتنه هوس و پیروی از نفس اماره است. ایشان در ادامه با اشاره به روایاتی از پیامبراکرم (ص) از اخلاق به عنوان ظرف دین نام برد که اساس دین به عنوان مجموعه الهی برای حیات بشر نازل شده است که محتوای اخلاقی دارد.


 قرهی در ادامه با ورود به حماسه عظیم مردم در روز 9 دی ماه 1388 دلیل این خروش را  فقدان از هوس در حرکت مردمی و نشانه ولایت مداری است و بصیرت آنها دانست و اظهار داشت: رهبری ودیعه ای از سوی حضرت حق است و ولایت آن ولایت خداست و امام عصر (عج) صاحب اصلی این نظام ما است.

در ادامه این مراسم ضمن رونمایی نمادین از عنوان ساختمان های آموزشی به نام های شهید تهرانی مقدم و شهید احمدی روشن، از فرزند برخی از شهدای دیگر منجمله فرزند سرلشکرشهید مهدی شهید زین الدین و جمعی دیگر از فرزندان شهدا که دانشجویان این واحد دانشگاهی می باشند تجلیل شد.


برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب از فتنه 88 ، مرثیه سرایی توسط مداحل اهل بیت، پخش نماهنگ های مرتبط، حضور خانواده های شهید تهرانی مقدم و احمدی روشن در دفتر بسیج دانشجویی دانشکده، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت ایت الله قرهی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است، در ابتدای این مراسم محسن محبی، معاون فرهنگی واحد دانشگاهی پاسداشت 9 دی را احترام به ملتی دانست که بصیرت خود را به موقع نشان داد و از این روز بزرگ به عنوان نقطه عطفی در حیات ماندگار انقلاب اسلامی مثل عملیات ظفرمندانه دفاع مقدس یاد کرد./ع2

برچسب ها: آموزشی ، دانشگاه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار