اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه روز يکشنبه گفت بحران در سوريه بايد در سال دو هزار و سيزده و انشاء الله پيش از دومين سالگرد آغاز اين بحران حل و فصل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين،  نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه طولاني تر شدن بحران سوريه را تهديدي براي صلح جهاني دانست.

وي دقايقي پيش در نشست خبري مشترک با نبيل العربي دبيرکل اتحاديه عرب در قاهره افزود: هم اكنون اوضاع سوريه بسيار وخيم است و درگيريها رو به افزايش است.

ابراهيمي همچنين اظهار داشت سوري ها دو گزينه پيش رو دارند كه شامل حل ديپلماتيك بحران و يا فرو رفتن در جهنم است.

فرستاده ويژه سازمان ملل مفاد حل ديپلماتيك بحران سوريه را آتش بس كامل، حكومت داراي اختيارات گسترده دانست كه پس از آن به انتخابات منتهي مي شود.

ابراهيمي همچنين از موافقت بيشتر كشورهاي جهان با حل ديپلماتيك بحران سوريه خبر داد و جامعه جهاني را از پيامدهاي بحران سوريه در صورتيكه با آن تعامل خوبي نشود بر حذر داشت.

وي افزود: ما هيچ شرطي براي کناره گيري بشار اسد از قدرت نگذاشته ايم و همچنان گفتگوهاي خود را با واشنگتن و مسکو در خصوص سوريه پيگيري مي کنيم.

وي در پايان گفتگوي خود با اشاره به اينكه در سال آينده بايد در سوريه سازش به وجود آيد، از وجود مكانيزم هايي براي حل بحران سوريه سخن گفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار