خبرنگار شبکه تلويزيوني چين گفت، هيچ توافقي ميان آمريکا و روسيه در خصوص چگونگي تعامل با اوضاع ناآرام سوريه به وجود نيامده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سي سي تي وي ؛ اخضر ابراهيمي، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، درپي ديدار و گفتگو با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه در دمشق، در کنفرانسي خبري شرکت کرد. ابراهيمي در اين کنفرانس خبري تأکيد کرد، اتلاف وقت، به نفع هيچ يک از طرف‌ها نيست و تمامي کساني که قابليت کمک به سوريه را دارند، نبايد از هيچ تلاشي در اين خصوص دريغ کنند. 

عبدالله موازيني، خبرنگار اعزامي اين شبکه به سوريه طي گزارش زنده از دمشق درباره نشست خبري اخضر ابراهيمي در سوريه گفت، در حالي که اخيراً برخي از رسانه‌ها در رابطه با احتمال دستيابي به نوعي توافق ميان روسيه و آمريکا در خصوص سوريه صحبت مي‌کردند، اخضر ابراهيمي تصريح کرد، تاکنون چنين توافقي ميان دو کشور قدرتمندِ يادشده ايجاد نشده است. البته ابراهيمي به دنبال تلاش براي رسيدن به چنين توافقي ميان آمريکا و روسيه هست. 

ابراهيمي همچنين اعلام کرد، برنامه اي دارد که کابينه‌ مشترک انتقالي، متشکل از اعضاي دولت و مخالفان سوريه تشکيل دهد. البته هنوز بحث و مجادله در اين باره ادامه دارد که آيا اقتدار چنين کابينه‌اي انتقالي در سوريه صرفاً موقتي يا دوران حکومتِ آن، طولاني مدت خواهد بود. 

موازيني افزود، برنامه بعدي ابراهيمي، سفر از دمشق به بيروت و مذاکره با مقامات لبناني است. پس از آن، ابراهيمي به روسيه خواهد رفت و با مقامات روس در روز شنبه در مسکو ديدار و گفتگو خواهد کرد. اين در حالي است که فاضل مقداد، معاون وزير امور خارجه سوريه هم اکنون در مسکو به سر مي برد و قرار است با مقامات روس، از جمله سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، مذاکره کند. موازيني در خاتمه افزود، لذا همگان منتظر نتايج گفتگوهاي اخضر ابراهيمي با مقامات روس و اعلام مواضع دولت روسيه در قبال اوضاع سوريه در پي برگزاري اين مذاکرات در اوايل هفته آتي خواهند ماند. 
برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار