مدیرکل دام‌پزشكی خراسان رضوی گفت: هر‌گونه حمل‌و‌نقل دام بدون مجوز دام‌پزشكی، غیر‌مجاز تلقی می‌شود و به طور قطع برخوردها در این زمينه شدید است.


بهگزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،ناصر مرگان ازغدی با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به طور دائم بر کشتارگاه‌های دام نظارت صورت گرفته و تا‌کنون گوشت سالم گوسفند و بره نزدیک به 17‌هزار تن، بز و بزغاله هزار تن، گوساله 16‌هزار تن و گوشت مرغ هم در مجموع حدود 79‌هزار تن از کشتارگاه روانه بازار شده است.

وی با اشاره به سیستم یکپارچه نرم‌افزاری قرنطینه نیز گفت: در جابه‌جايي دام یا فرآوردههای دامی از داخل استان، خارج استان و خارج از کشور، عمدتا از سامانه و نرم‌افزاری به نام سیستم یکپارچه قرنطینه‌ای استفاده می‌شود و با استفاده از اين سامانه، از سلامت دام‌هایی که از با مجوز دام‌پزشكی در استان جابه‌جا می‌شوند، اطمینان پیدا می‌کنیم.
مرگان ازغدی درباره آمار كشف فرآورده‌هاي غير‌مجاز دامي، گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 86‌هزار بازدید بهداشتی انجام شده که در مجموع حدود چهار ‌هزار پرونده تخلف که فراورده‌هاي دامي غیر‌بهداشتی بودند، به مرجع قضایی ارجاع داده شده است. /ع

مدیرکل دام‌پزشكی استان افزود: درباره کشتارگاه‌های غیر‌مجاز نيز امسال حدود شش کشتارگاه غیر‌مجاز که البته بیشتر محلی برای کشتار دام بوده، شناسایی و‌ از طریق مرجع قضایی با آن‌ها برخورد شده است.

برچسب ها: حمل ، نقل ، دام ، نیازمند ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.