نقش دانشمندان اسلامی ایران در کشف رازهای کره ماه عنوان همایشی است که مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم به مناسبت چهل و پنجمین سال فرود اولین انسان به کره ماه برگزار می کند.

مهدی دانشیار، مسئول روابط عمومی مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سال فرود انسان بر روی کره ماه همایشی با عنوان نقش دانشمندان اسلامی ایران در کشف راز های کره ماه در مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش دارای محورهایی مانند ماه از منظر قرآن و حدیث و فقه، ابوریحان بیرونی و رنگ های ماه در ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی، چگونگی نصر به ماه از منظر دکتر محسن هشترودی و تجزیه شیمیایی سنگ های رویین ماه و ژئودزی ماه از نگاه استادان معاصر ایران است.

دانشیار اظهار داشت: ریاست این همایش با حجت الاسلام و المسلمین محمد تقدیری و دبیر علمی آن نیز جعفرآقایانی چاوشی ، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

وی تصریح کرد: علاقمندان جهت ارائه مقالات مرتبط با علم نجوم باید مقالات خود را تا پایان وقت اداری 15 بهمن سال 1391 به آدرس اینترنتی asemane zim@yahoo.com ارسال نمایید و جهت کسب اطلاعات لازم با شماره تلفن های 55951286 و 51222337  تماس حاصل فرمایند./ع2
برچسب ها: کره ، نجوم ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار