پايگاه اينترنتي آنسامد نوشت بر اساس نتايج بررسي که اخيرا منتشر شده است سرعت گسترش فقر در ايتاليا بيش از ديگر کشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بر اساس گزارشي که اخيرا تحت عنوان" اروپا 2020" منتشر شده است، ميزان فقر در ايتاليا در سال 2011 به 29/9 درصد افزايش يافته است. درصد فقر در ايتاليا در سال 2010 بيست و شش و سه دهم درصد برآورد شده است.

سرعت گسترش فقر در ايتاليا بيشتر از ديگر کشورهاي عضو اتحاديه اروپا اعلام شده است. بر اساس اين گزارش ميزان فقر در ميان خانواده هايي که فرزند دارند، به ويژه در بخش هاي جنوبي ايتاليا با سرعت بسيار بيشتري افزايش يافته است. در بخش هاي جنوبي ايتاليا علاوه بر کودکان، بزرگسالان نيز با خطر فقر مواجه اند.

 بر اساس گزارش سالانه اي که درباره طبقات اجتماعي ايتاليا در روز سه شنبه منتشر شده است، تغيير اوضاع اقتصادي و اجتماعي براي مردم اين کشور بسيار دشوار است. به عبارت ديگر مردم ايتاليا شانس بسيارکمي براي بهبود اوضاع اقتصادي و اجتماعي خود دارند. در اين گزارش که با همکاري موسسه امنيت اجتماعي و ملي، آژانس اطلاعات و آمار و وزارت کار ايتاليا منتشر شده است، نشان مي دهد شصت و دو شش دهم درصد از مردم ايتاليا معتقدند از اوضاع اقتصادي و اجتماعي پايين تري در مقايسه با والدين خود برخوردارند. بايد يادآوري کرد زنان ايتاليايي از اوضاع بدتري در مقايسه با مردان برخوردارند. 

داده هاي سازمان همکاري اقتصادي و توسعه براي سال 2010 نشان مي دهد هر ايتاليايي که پدرش دوره متوسطه را نگذرانده است فقط ده درصد شانس دارد تا بتواند مدارج تحصيلي عالي را طي کند. اين ميزان در فرانسه سي و پنج درصد و در انگليس چهل درصد است. به عبارت ديگر در ايتاليا اگر فرد از پشتوانه مالي و اجتماعي خانوادگي خوبي برخوردار نباشد، براي تغيير اوضاع خود فرصت بسيار اندکي دارد. 

 همچنان ميزان دريافت حقوق زنان و مردان ايتاليايي تفاوت بسياري دارد. بر اساس گزارش ها در سال گذشته هر کارگر داخلي در ايتاليا روزانه نزديک به هشتاد و شش يورو دستمزد مي گرفت. در آن زمان ميان ميانگين دستمزد دريافتي زنان و مردان بيست و هشت درصد تفاوت ديده مي شد. بر اساس گزارش سالانه اي که در ايتاليا منتشر شده است در سال 2011 هر کارگر مرد در اين کشور به طور ميانگين نزديک به نود و هفت يورو در روز دستمزد مي گرفت.

 اين در حالي است که يک زن کارگر در ايتاليا به طور ميانگين شصت و نه و نيم يورو در روز دستمزد مي گرفت.بر اساس آمار آژانس ملي آمار ايتاليا سرعت افزايش فقر در اين کشور بيشتر از ديگر کشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.
برچسب ها: فقر ، اروپا ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار