افزایش میزان بیکاری در کشورهای اروپایی منجر به روند صعودی خودکشی در این کشورها شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت: دیوید استوکلر جامعه شناس دانشگاه کمبریج گفت آمار خودکشی در اروپا پس از یک دهه کاهش مجددا در سراسر این قاره روند صعودی به خود گرفته است و به نظر میرسد این افزایش بیشتر در اماکنی متمرکز است که بحران مالی شدید تر بوده است.
در نتایج یک مطالعه جدید تحت نظر استوکلر مشخص شد که به ازای هر یک درصد افزایش در میزان بیکاری، تعداد موارد خودکشی معمولا هشت دهم درصد در افراد زیر بیست و پنج سال بیشتر شده است و آسیب پذیرترین افراد کسانی ان که کارشان را ظرف شش ماه گذشته از دست داده بودند یا با چنین خطری مواجه بودند.
ارتباط بین لطمات اقتصادی و خودکشی به سال هزار و هشتصد و نود و هفت باز می گردد که امیلی دورکیم جامعه شناس فرانسوی آنرا مطرح کرد. نسل جدیدی از محققان با تمرکز بر بحرانهای اقتصادی
در روسیه پس از شوروی، آسیا و اکنون جنوب اروپا این مسئله را مورد تجدید نظر قرار داده اند.
گروه تحت رهبری استوکلر یک استثناء برای این قاعده پیدا کرد. در سوئد اوایل دهه هزار و نهصد و نود که گرفتار بحران بانکی شده بود، در حالیکه نرخ بیکاری به ده درصد رسید، میازن خودکشی همچنان کاهش داشت.
به عقیده وی، علت اصلی این امر نه هزینه های درمانی بود و نه پرداخت های مربوط به برنامه های رفاهی، بلکه یک برنامه بازار کار فعال به کارگران کمک می کرد در زمانی که فاقد اشتغال رسمی بودند، مهارتها و موقعیت شان را حفظ کنند.
استوکلر می گوید: ما از قرن نوزدهم به این ارتباط واقف بودیم. نکته جدید این است که اطلاعات ما نشان می دهد چه سیاستهایی برای پرداختن به این مشکل وجود دارد.
برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، خودکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار