وکیل متهم ردیف اول گفت: اين جوان وزشکار است و تقاضاي تخفيف براي وی دارم او پشيمان است و مي‌خواهد دوباره به جامعه بازگردد تا فرصت جبران اعمال خود را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، وکيل متهم رديف اول در دفاع از موکلش اظهار داشت: خانواده متهم از شاکي رديف اول عذرخواهي مي کند همچنين به خاطر اين حادثه از مردم نيز تقاضاي بخشش دارم.

وي با اشاره به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق سلاح و جرح عمدي با چاقو نسبت به شاکي گفت: اولين خواسته ام اين است که به شخصيت و پيشينه زندگي متهم توجه کنيد. پدر اين فرد به دليل آسيب ديدگي در زمان جنگ وقتي که او يازده سال داشت از دنيا رفت.

 وي افزود: مادر اين متهم به خاطر مشکلات زندگي مجبور شد کاري براي گذران امور زندگي براي خودش در نظر بگيرد. در همين اسنا با فردي ازدواج مي‌کند ولي به دليل رفتار خشونت آميز وي با پسرش از او جدا مي‌شود حاصل اين ازدواج نيز يک دختر بود که اکنون 8 سال دارد و درحال حاضر نيز مادر اين فرد براي گذران زندگي مجبور است کار کند ولي به دليل بيماري در منزل کار مي‌کند.

اين وکيل ادامه داد: مطالبي را که بيان کردم مجوز جرم موکلم نيست صرفا براي دريافت تخفيف است نظر موکلم براي انجام عمل جراحي نياز به 4 ميليون پول داشت که براي خانواده اين چنيني تهيه اين پول بسيار دشوار است.

وي با اشاره به وقوع حادثه اين چنيني براي موکلش اظهار داشت: اين فرد روزي در خيابان دچار سوء قصد از سوي کسي شد که مي‌خواستند گوشي همراه او را بگيرند و حتي با آجر به سرش جراحت وارد کردند و ناگزير شد عمل جراحي انجام دهد.

وي درباره بررسي‌هاي پزشکي قانوني در خصوص جنون متهم اظهار داشت: هيچگونه جنوني در زمان ارتکاب نداشته است ولي در زمان شکل گيري شخصيت وي آثار خشونت وجود دارد.

اين وکيل با بيان اينکه انگيزه افساد في الارض و محاربه نيست اظهار داشت: عملي را که موکل بنده انجام داده مجرمانه است و بايد مجازات شود ولي رکن اصلي محاربه استفاده از اسلحه به منظور رعب و حراس در مردم است.اگر عملش را با ديدگاه عدالت  نگريسته شود متوجه خواهيد شد که جرم وي محاربه نيست بلکه براساس ماده 652 قانون مجازات اسلامي جرم وي در آن چهارچوب قرار مي‌گيرد.

وي خاطرنشان کرد: اين جوان وزشکار است و تقاضاي تخفيف برای وی دارم او پشيمان است و مي‌خواهد دوباره به جامعه بازگردد تا فرصت جبران اعمال خود را داشته باشد.

 

برچسب ها: دادگاه ، متهم ، زورگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار