سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز از صدور کارت شناسایی برای یکصد نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی این شهرستان خبر داد .

 داود عرب عامری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان این اقدام را در جهت حفظ صنایع دستی و هنرهای سنتی، ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی هنرمندان این شهرستان دانست.
وی اظهار داشت: هنرمندان دارای کارت شناسایی می توانند افزون بر اخذ گواهینامه مهارت مراکز فنی و حرفه ای، با در اختیار داشتن مکان مناسب پروانه تولید کارگاهی از سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز دریافت کنند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز به آموزش هنرجویان در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سفال و سرامیک، خراطی، چادر شب بافی، قلمزنی، میناکاری، منبت چوب، رودوزی اقدام کرده است.

به گفته وی، هنرجویان پس از گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته، گواهینامه آموزش دریافت می کنند و برای آنان کارت شناسایی هنرمندان صادر می شود.

عرب عامری از ثبت هنر صنایع دستی سفال و سرامیک سنتی و خراطی نطنز در قهرست آثار ملی کشور خبر داد و افزود: تلاش می شود سایر رشته های صنایع دستی این شهرستان در این فهرست ثبت شود.

وی، تولید و توسعه صنایع دستی را در راستای توسعه گردشگری شهرستان ضروری دانست و خاطر نشان کرد: صنایع دستی در گذشته در این شهرستان فعال بوده که احیای دو باره آنها از جمله الویت های کاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.