در مذاکراتی که بین هیات افغانی و ایرانی انجام شد مقرر شد 250 دانشجوی پزشکی افغانستان در ایران بورسیه شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد علی محققی، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در شرایط فعلی که کشور افغانستان توسعه یافته تر هست و امنیت بهتری دارد طبعا موضوع آموزش عالی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و ما اعلام آمادگی کردیم برای تربیت نیروی انسانی افغانستان کمک های بیشتری انجام بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر 200 نفر از افغانی ها به صورت بورسیه تحصیل پزشکی می کنند و قرار شد 250 نفر دیگر به صورت بورسیه و به همین تعداد هم به صورت داوطلب و پرداخت هزینه از طرف کشور افغانستان در ایران تحصیل پزشکی کنند.

 تشکیل کارگروه ایران و افغانستان در زمینه بهداشت و درمان

 قائم مقام وزارت بهداشت در امور بین الملل نیز از تشکیل کارگروه ایران و افغانستان در زمینه بهداشت و درمان در ایران خبر داد.

دکتر محمدحسین نیکنام نیز گفت: وزیر آموزش عالی افغانستان مهمان ما بود و در زمینه مباحث تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کنکور مشابه ایران در افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: وزیر آموزش عالی افغانستان و هیات همراه مایل بودند بعضی از نیازهای بیمارستان ها در حوزه تربیت نیروی انسانی از جانب ایران تامین شود.

وی ادامه داد: تعدادی دانشجوی افغانی به صورت بورسیه وارد ایران می شوند و برخی ها را ایران هزینه هایش را تقبل می کندو برخی دیگر را خود دولت افغانستان.

دکتر نیکنام گفت: تبادل دانشجو استاد هم بین دو کشور انجام می شود و مقرر شد با حضور هیت افغانستان در ایران کارگروهی تشکیل شود و راجع به کم و کیف همکاری ها صحبت شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار