معاون دانشجویی، فرهنگی از شرکت 6000 دانشجوی پزشکی در چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

دکتر محمدحسین آیتی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این جشنواره در اولین دوره 1100 شرکت کننده داشت که در چهارمین دوره 6000 دانشجوی پزشکی در آن شرکت کردند که نسبت به دوره قبل که 2500 دانشجو شرکت کرده بودند رشد تقریبا" سه برابری داشته است. با این استقبال دیگر باید گفت جشنواره فرهنگی دانشجویان پزشکی به مطالبۀ دانشجویان از وزارت بهداشت تبدیل شده است.

وی افزود: تعداد کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نیز در دوره اول جشنواره 4962 اثر بود که در این دوره به 18973 اثر رسیده است. تعداد آثار ارسالی به جشنواره سوم نیز 7110 اثر و جشنواره دوم نیز 3544 اثر بوده است. یعنی تعداد آثار ارسالی به جشنواره چهارم بیش از 5/2 برابر جشنواره سوم است.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل بخش های ادبی، پژوهشی، معارف اسلامی، نشریات دانشجویی، هنر و فناوری اطلاعات است. در کل جشنواره شامل 29 رشته و 58 زمینه است. با این حجم از رشته ها و زمینه برای ارسال اثر باید گفت هیچ جشنواره فرهنگی در سطح دانشجویی در کشور با این جشنواره برابری نمی کند.

دکتر آیتی گفت: ویژگی جشنواره امسال که 4 تا 6 شهریورماه در کرمان برگزار می شود اینست که این جشنواره به صورت دو مرحلۀ دانشگاهی و کشوری برگزار می شود.

وی افزود: دانشجویان ابتدا با ثبت نام در سامانه دانشگاهی خود پس از تایید اصالت شان توسط سامانه، اثرشان خود را ثبت و بارکد اثر دریافت می کردند تا در داوری ها نام تولیدکننده اثر مشخص نباشد و داوران به خود اثر نمره بدهند.

معاون دانشجویی، فرهنگی با اعلام اینکه داوری آثار در مرحله کشوری توسط 440 داور انجام  شد، گفت: ثبت اولیه آثار در سامانه دانشگاه ها 1 تا 19 خردادماه انجام شد که با رای داوران از مجموع 18973اثر ارسالی 9458 اثر به مرحله نهایی و کشوری در جشنواره کرمان راه یافتند.

وی ادامه داد: به دانشگاه های تیپ 2 و 3 ضریب هایی تعلق گرفت تا آثار آنان نیز به مرحله نهایی راه یابد. برخی دانشگاه ها مانند اصفهان و تبریز نیز در این جشنواره بسیار فعال عمل کردند که معاونان فرهنگی این دانشگاه ها رمز موفقیت های خود را برای سایر معاونان دانشجویی، فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در کرمان تشریح خواهند کرد.

به گفته دکتر آیتی تعداد دانشجویان راه یافته به مرحله نهایی چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان پزشکی کشور در کرمان 550 نفر خواهد بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار