شماري از فرماندهان گروههاي تروريستي در عمليات نيروهاي ارتش سوريه در ريف دمشق کشته شدند و بخش هايي از منطقه قديمي شهر حلب نيز به کنترل ارتش اين کشور در آمده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم ،‌ ارتش سوريه با ادامه تعقيب گروههاي مسلح در تعدادي از استانهاي اين کشور به آنها تلفات سنگيني وارد کرده و در شهر حلب نيز بخشهايي از بخش قديمي اين شهر را به کنترل خود در آورده است .
 ارتش سوريه به عمليات خود در ريف دمشق ادامه مي دهد و تعدادي از افراد مسلح در ريف دمشق در درگيري با نيروهاي ارتش کشته شدند.  
محمد علّوش فرمانده لشگر موسوم به لشگر فرقان در دير الزور از جمله کساني است که کشته شد.
محمد نور قبجي فرمانده گردان موسوم به گردان سپر اسلام در بابا عمرو در مرزهاي سوريه با لبنان کشته شد. عمر قره دامور از مسئولان ميداني در ادلب نيز کشته شد.
طالب البوحيه خبرنگار شبکه العالم در دمشق در سوريه گفت : در پايان سفر اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل متحد به دمشق و ديدارهاي سياسي اش که ناظران سياسي آن را مهم دانستند ، صحبتهاي زيادي در عرصه سياسي در دمشق درباره ماهيت اين سفر و نتايج مورد انتظار مطرح است به خصوص آنکه هيئتي از وزارت خارجه سوريه به مسکو رفت تا درباره طرح اخضر ابراهيمي درخواست شفافيت و تضمين کند.
ثائر ابراهيم پژوهشگر و تحليلگر سياسي گفت : با اين کشمکش ، بيانيه ژنو ، فشارهاي روسيه و تضمين کشورهاي دوست ، پيش بيني مي کنم که به زودي راهکاري حاصل خواهد شد و افکاري به ويژه از طرف اخضر ابراهيمي مطرح شده است.
خبرنگار العالم گفت در عرصه ميداني نيز ارتش سوريه همزمان با تشديد درگيريها در اردوگاه يرموک در دمشق بين گروههاي مسلح و کميته هاي مردمي فلسطيني به تعقيب افراد مسلح در داريا ، دوما ، ذيابيه و عربين در ريف دمشق ادامه داد.
اين عمليات باعث شده از تعداد گروههاي مسلح در اين مناطق به شدت کاسته شود و شماري از آنها کشته شدند و بسياري از مقرهاي آنها منهدم شده است .
غسان محمد کارشناس نظامي سوري گفت : از طريق عمليات نظامي يگانهاي ارتش در چند روز گذشته ، روشن است که نيروهاي ارتش در تعقيب گروههاي مسلح تروريستي در همه مناطق سوريه  ، پيشرفت زيادي کسب کرده اند . به طور مثال تعدادي از فرماندهان ارشد تروريستها در ريف دمشق کشته  شدند .
البوحيه گفت : همزمان با صحبت از دستاوردهاي ارتش سوريه در ريف دمشق ، منابع نظامي سوري تأييد کردند ارتش سوريه بخشهايي از مناطق قديمي حلب مانند محله هاي البياضه و باب الحديد را به کنترل خود در آورده است .
اين در حالي است که درگيريها در ريف ادلب در مناطقي مانند معره النعمان و جسر  الشغور تشديد شده است .
البوحيه در پايان گفت : نگاهها به روسيه متمرکز شده است به اميد آنکه يک راهکار سياسي پيدا شود تا طرفهايي که از نظامي کردن بحران حمايت مي کنند متقاعد شوند و از برنامه هاي خود که شهروندان سوري نخستين بازنده آن هستند دست بردارند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار