طراح طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هنگام بررسی این طرح در صحن مجلس اینجانب تقاضای انتقال ریاست مجمع بانک کشاورزی از وزیر اقتصاد به وزیر جهاد کشاوزی را مطرح خواهم کرد تا نمایندگان به آن رای دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس در گفت وگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به تصویب طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون مشترک مجلس گفت: اینجانب از طراحان اولیه این طرح بودم که چندی پیش آنرا در صحن مجلس مطرح کردم و با 175 رای نمایندگان، یک فوریت آن تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک مجلس ارجاع گردید.


وی با بیان اینکه سه هدف مهم در تهیه این طرح داشتیم، گفت: یکی از مواد مهم طرح مذکور این بود که رئیس مجمع بانک کشاورزی که در حال حاضر وزیر اقتصاد است، به وزیر جهاد کشاوزی منتقل شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر واردات محصولات کشاورزی و صدور مجوز لازم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اضافه کرد: یکی دیگر از مواد مهم طرح مذکور این بود اجازه هرگونه واردات محصولات کشاورزی با اجازه وزیر جهاد کشاورزی باشد و مجوز آن هم از سوی این وزارتخانه صادر شود.
لاهوتی واگذاری اختیار تعرفه های مربوط به محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی را یکی دیگر از اهداف طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و اظهار داشت: پس از بحث و بررسی این طرح در کمیسیون مشترک مجلس، این کمیسیون مصوب کرد که اجازه هرگونه واردات محصولات کشاورزی با اجازه وزیر جهاد کشاورزی باشد و مجوز آن هم از سوی این وزارتخانه صادر شود. همچنین مصوب کرد که اختیار تعرفه های مربوط به محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود.
وی گفت: این کمیسیون در خصوص انتقال ریاست مجمع بانک کشاورزی از وزیر اقتصاد به وزیر جهاد کشاوزی مصوب کرد که مدیرعامل و اعضای هیت مدیره بانک کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و مجمع عمومی بانک و با حکم وزیر اقتصاد منصوب شوند.
نماینده لنگرود در مجلس با تقدیر و تشکر از زحمات کمیسیون مشترک مجلس تصریح کرد: البته در هنگام بررسی این طرح در صحن مجلس اینجانب مجددا تقاضای انتقال ریاست مجمع بانک کشاورزی از وزیر اقتصاد به وزیر جهاد کشاوزی را مطرح خواهم کرد هر چند که همین مصوبات کمیسیون مشترک درصد بالایی از اهداف ما را محقق می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.