آمار جديد نشان از افزايش ميزان جرم و جنايت و مرگ ناشي از آن در شهر شيكاگو در آمريكا حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين شهر در سال جاري ميلادي با رقم تلفات انساني مرتبط با جرائم تبهكارانه در حدود 500 نفر در سال، بالاترين ميزان جرم و جنايت در ميان شهرهاي آمريكائي را از آن خود نموده است.

شهر شيكاگو در سال گذشته به عنوان سومين شهر آمريكا از نظر خشونت هاي گروههاي تبهكار معرفي شده بود و هر هفته در روزهاي تعطيل شش نفر در اثر درگيري هاي خياباني كشته شده اند. 

در اثر افزايش آمار مرگ و مير مرتبط با اقدامات تبهكارانه در شيكاگو، "گري مك كارتي" شهردار آن شهر با اظهار نااميدي از اين موضوع در مصاحبه روز گذشته با شبكه خبري "رويترز" اين مسئله را "غير قابل قبول" دانست.

وي اشاره كرد كه اين ميزان به بالاترين حد خود يعني 18 درصد رسيده كه نسبت به سالهاي گذشته افزايش چشمگيري را نشان داده است.

وي همچنين اشاره كرد كه 80 درصد از قربانيان اقدامات مسلحانه در آن كشور "سياه پوستان" و آمريكائي هاي آفريقائي تبار بوده اند. طبق آمار سال 2011، 33 درصد از جمعيت شهر شيكاگو را سياه پوستان تشكيل مي دهند. 

شهردار شيكاگو سال گذشته وعده داده بود كه با دستگيري بيش از 7000 نفر از اعضاي گروههاي تبهكار آن شهر آرامش به شيكاگو باز خواهد گشت با اين حال نتيجه سال جاري عكس اين موضوع را نشان مي دهد. 

از سوي "مايكل بلومبرگ" شهردار شهر نيويورك روز گذشته اعلام كرد كه نيويورك بعنوان پرجمعيت ترين شهر آمريكا در سال جاري ميلادي پايين ترين ميزان مرگ و مير مرتبط با جرائم تبهكارانه را از سال 1963 تاكنون داشته است.

اين در حالي است كه آمار جرائم ديگر از جمله آزار و اذيت هاي جنسي و دزدي در شهر نيويورك در سال جاري نسبت به سال گذشته افزايشي 1 تا 3.4 درصدي داشته است. 
برچسب ها: جرم ، جنایت ، شیکاگو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار