تعداد تماشاگران در مسابقات لیگ برتر کم است و شاید یکی از دلایل اصلی این فقر تماشاگر ، تعداد گل بسیار کم در مسابقات باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روزها پیش مسابقات لیگ برتر در حالی برگزار می شد که هواداران با اشتیاق وشور فراوانی از بازی تیم هایشان از نزدیک دیدن می کردند.

پس از طی 359 گل به ثمر رسیده است که اگر این تعداد را بر هفته های برگزاری مسابقات یعنی عدد 18 تقسیم کنیم میانگین 94/19 گل در هر هفته بدست می آید و اگر همین میانگین گل در هر هفته را بین 18 تیم تقسیم کنیم میانگین 10/1 گل برای هر تیم در هر هفته بدست می‌آید میانگین که حکایت از بازی تهاجمی برای تیم ها ندارد.

هواداران فوتبال اغلب به بازی هایی علاقه دارند که دو تیم حالت تهاجمی داشته باشند و در آن بازی تعداد گل بالایی به ثمر برسد.

در میان تیمهای لیگ برتری فولادی ها بیشتر از دیگران در 18 هفته لیگ برتر عملکرد تهاجمی داشته اند آنها 31 گل زده در کارنامه خود دارند عملکردی که می تواند هواداران را از بازی آنها راضی نگه دارد.

تراکتورسازی تبریز با تونی نیز یکی از بهترین خط حمله های لیگ را داشته است تونی سرمربی این تیم شیفته بازی به قصد حمله است.

در این جا بد نیست به طور خلاصه تنها اشاره ای به تعداد گل های زده 18 تیم لیگ برتر داشته باشیم.

استقلال تهران با 20 گل زده، سپاهان با 28 گل زده، فولاد با 31 گل زده، ملوان با 21 گل زده، تراکتور سازی تبریز با 29 گل زده، راه آهن با 17 گل زده، سایپا با 20 گل ، مس کرمان با 13 گل، نفت تهران با 21 گل، فجر سپاسی با 21 گل، صبای قم 21 گل، داماش با 19 گل، پرسپولیس با 22گل، پیکان با 17 گل، آلومینیوم با 12 گل، ذوب آهن اصفهان با 17 گل، نفت آبادان با 18 گل، گهردرود با 12 گل زده این 359 گل زده در لیگ را تشکیل می دهند.

به هر حال در لیگ های اروپایی سراسر جهان تعداد گل های به ثمر رسیده به مراتب بیشتر از لیگ ماست.

نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر همواره از مدت زمان هایی است که تعداد گل بسیار کمتری به ثمر می رسد چرا که تیم ها محافظه کارانه تر عمل می کنند و بیشتر به بازی های تدافعی علاقه دارند تا تهاجمی.

تماشاگران فوتبال هنگامی سکوهای ورزشگاه را پر می کنند که کیفیت بازی های انجام شده مناسب و مطلوب شد.

کیفیت خوب همان نحوه و روش بازی و به ویژه تهاجمی بودن مسابقه است تماشاگران دوست دارند همراه با رقابت تیم های مورد علاقه خود هیجان را تجربه کنند.

اگر تیم های فوتبال از لاک دفاعی خود بیرون بیایند بدون شک این فقر تماشاگران در سکوها هم به سمت پایان عمر خود می رود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار