به
گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، دکتر عبدالامیر یاقوتی ضمن اعلام
این خبر با هدف استقرار دولت الکترونیک و بهبود و یکسانسازی رویههای
جاری در شرکت گفت: این سیستم به منظور مکانیزه کردن مجموعه خدمات فروش
انشعاب و خدمات پس از فروش از لحظه ورود متقاضی تا پایان تامین درخواست و
همچنین روال فروش انرژی با جدیدترین ابزار فناوری اطلاعات مورد استفاده
قرار گرفته است.
براساس این گزارش گستردگی دامنه کاربردی این سیستم
به منظور ارتباط با واحدهای بهرهبرداری و پشتیبانی، کاهش کانالهای
ارتباطی به دلیل کوتاه و محدود شدن مسیر رفت و برگشت اطلاعات، کاهش زمان
پاسخگویی سیستم و همچنین کنترل صحت دادهها و کنترل فرایند و نظارت مشترکان
از قابلیتهای این سیستم است.
گفتنی است محاسبه هزینهها و عملیات
مالی و محاسباتی قرارداد، طرح، تحویل و تحول و تامین برق، نصب و ایجاد
اشتراک، تغییر مشخصات عمومی مشترک، تغییر کد خانوار، صدور صورتحساب شخص،
صدور صورتحساب موردی و اعمال وضعیت وصل مجدد انشعاب از دیگر قابلیتهای این
سیستم به شمار میرود.