اغلب والدین نگران تماشای تلویزیونی از فاصله نزدیک هستند، ولی این نگرانی موردی ندارد.

دکتر مهرداد مهرآزما در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به قدرت بالای تطابق چشمی در کودکان گفت: اغلب والدین نگران تماشای تلویزیون از فاصله نزدیک هستند ولی به علت قدرت بالای تطابق چشم در کودکان تماشای تلویزیون از فاصله نزدیک آسیبی به چشم کودک وارد نمی کند.

وی همچنین یاد آور شد: کودکانی که ترجیح می دهند تلویزیونی را از فاصله نزدیک تماشا کنند، بهتر است جهت بررسی عیوب انکساری چشم مورد معاینه قرار گیرند، ولی در صورتی که در معاینه مشکلی وجود نداشته باشد، نگاه کردن از فاصله کم آسیبی به چشم نمی زند، هرچند بهترین فاصله با تلویزیون 5 برابر عرض صفحه نمایش است.

هنگام کار با کامپیوتر زیاد پلک بزنید

این فوق تخصص شبکیه و لیزیک با اشاره به اینکه کاهش دفعات پلک زدن موجب خشکی چشم و متعاقب آن خستگی مفرط چشم می شود گفت: پلک زدن زیاد هنگام کار با کامپیوتر مانع از خستگی چشم می شود، بنابراین جهت پیشگیری از خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر هر 15 دقیقه یکبار باید به نقاط دور نگاه تا چشم ها استراحت کنند.

رفع خستگی چشم با اشک مصنوعی

این عضو آکادمی شبکیه اروپا با اشاره به اینکه افرادی که به علل مختلف و شرایط کاری خود،دچار خستگی چشم می شوند گفت: افرادی که روزانه مدت زیادی با کامپیوتر کار می کنند، می توانند با استفاده از اشک مصنوعی بدون ماده نگهدارنده (Pre servative free) و یا عینک های (Anti Reflex) در کاهش خستگی چشم کمک کنند.

مطالعه در نور کم

دکتر مهر آزما با تاکید براینکه مطالعه در نور کم موجب نزدیک بینی یا ایجاد آسیب در چشم ها نمی شود گفت: توانایی باز شدن مردمک چشم در نور کم، کمبود نور محیط را جبران می کند ولی طبیعتاً مطالعه در نور کافی بسیار راحت تر بوده، مانع از خستگی چشم می شود.

وی در پایان با بیان اینکه عامه مردم تصور می کنند عدم استفاده از عینک طبی در مواقع لزوم، موجب ایجاد آسیب بیشتر چشمی می شود یادآور شد: عدم استفاده از عینک نامناسب آسیبی به چشم ها نمی زنند ولی موجب خستگی زود هنگام عضلات چشم می شود. /ع2
برچسب ها: کودک ، تلویزیون ، اشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار