ميزان سرقت سيم هاي مسي و آهن تنها در شركت خط آهن 70 درصد افزايش يافته است و اين مسئله باعث مي شود حركت قطارها ساعت ها به تاخير بيفتد و گاهي نيز جان مسافران را به خطر مي اندازد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، معمولا اصطلاح قالپاق دزد به افرادی اطلاق می شود که اشیا و وسایل کم ارزش و ساده را برای تامین نیازهای خود می دزدند و این موضوع اخیرا در انگلیس رواج زیادی پیدا کرده است چراکه سرقت آهن و سيم هاي مسي در انگليس بعد از بالا رفتن قيمت آن همزمان با تشديد بحران اقتصادي به شدت افزايش يافته است.

بر اساس اعلام پلیس انگلیس، فروش این فلزات در بازار سياه به شدت افزايش يافته است و به دنبال آن انگليس هر روز ميليون ها پوند از دست مي دهد.

بازيافت آهن و مس در انگليس حدود پنج و نيم ميليارد پوند در سال برآورد مي شود و به همین خاطر، دولت انگليس تصميم گرفته است خريد نقدي آهن و مس را براي پايان دادن به سرقت اين فلزات كه در سالهاي گذشته به شدت گسترش يافته است، ممنوع كند.

گفته می شود که سارقان برای کسب پول حتی از دزديدن لوله های گازکشی منازل نیز نمی گذرند و حتي كليساها هم از آن جان سالم بدر نبرده اند. البته شبكه خط آهن يكي از بخش هاي معروفی است كه در معرض سرقت آهن و سيم هاي مسي قرار مي گيرد.

اين مسئله باعث مي شود حركت قطارها ساعت ها به تاخير بيفتد و گاهي نيز جان مسافران را به خطر مي اندازد. ميزان سرقت سيم هاي مسي و آهن تنها در شركت خط آهن 70 درصد افزايش يافته است و نشانه ای از افزایش افراد دخیل در دزدی ها دارد.

پليس انگليس مي گويد مبارزه با سرقت آهن و مس به يكي از اولويت هاي اصلي آن تبديل شده است اما كاركنان بخش آهن و مس معتقدند تدبير جديد فشار بيشتري بر آنها خواهد آورد و آنها را در معرض اتهامات قرار خواهد داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار