عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری گفت: بازار توریسم درمانی در آسیا از سالهای 2010 تا 2012 رشد 20درصدی داشته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، علی رحیم پور در کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در محل سالن اجتماعات بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: ایران در گردشگری سلامت امتیازهای ویژه ای در قیاس با دیگر کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: نزدیکی به بازارهای تقاضا چون آسیای مرکزی، قفقاز و آسیای میانه از مهم ترین مزیت های جذب گردشگری درمانی در ایران به شمار می رود.

رحیم پور با بیان اینکه حدود چهار میلیون ایرانی درخارج از کشور ساکن هستند؛ خاطرنشان کرد: این تعداد ایرانی مقیم در دیگر کشورها خود تبلیغ و اطلاع رسانی غنی و قوی بر ظرفیت های سرشار علمی ایران زمین به شمار می رود؛ همچنین جمع کثیری از ایرانیان مقیم در خارج مشاور پزشکان و متخصصانی شهیر و با سابقه درخشان هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری تصریح کرد: رشد چشمگیر کشور در حوزه علم پزشکی در دهه اخیر و همچنین دستاوردهای نوین علمی و پژوهشی و تقویت امکانات زیرساختی آموزشی و درمانی تاثیر بسزایی در جذب گردشگران سلامت و توسعه این صنعت دارد.

وی ادامه داد: در توسعه گردشگری سلامت باید به نگاه رقابتی در این بازار جذب گردشگر و ارتقای تجهیزات سلامت اهتمام داشته باشیم و در این میان ایران با شاخصه هایی چون ارزانی تعرفه خدمات پزشکی و درمانی، حضور نیروهای متخصص و متبحر، مدیریت جامعه مقصد، قوانین و مقررات استاندارد و نظارت بر تاسیسات و توسعه شبکه روابط میان توریست قابلیت بابلایی در جذب توریست و گردشگر دارد.

رحیم پور با اشاره به درجه بندی مراکز خدماتی پزشکی و درمانی یادآور شد: در حال حاضر برآیند کلی از پذیرش و اقامت گردشگران درمانی درکشور مبین مراجعه بیشتر به هتل ها و بعد مهمانپذیرها و نهایت هتل آپارتمان ها است.

وی از رشد 20درصدی توریسم درمانی در آسیا خبر داد و گفت: این آمار از سال 2010 تا 2012 بوده و متاسفانه این رشد فقط در کشورهای مالزی، هلند، کره جنوبی و تایلند بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری تاکید کرد: ایران توانایی و ظرفیت بسیار بالایی در بخش جذب گردشگر درمانی دارد و با مدیریت صحیح و ساماندهی این قابلیت ها می تواند شاهد توسعه و رتبه برتر در بازار رقابتی جذب گردشگر سلامت باشد.


برچسب ها: عضو ، هیئت ، مدیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.