رژيم آل سعود ميزبان هفت دفتر اطلاعاتي آمريکايي در عربستان است و از سوي ديگر شيوه جديد آدم ربايي را براي برخورد با مخالفان خود در پيش گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ حزب اسلامي الامه در عربستان اعلام وجود هفت دفتر اطلاعاتي آمريکا را در عربستان فاجعه اي براي استقلال و حق حاکميت اين کشور دانست و آن را نشانه تبعيت رياض از غرب به شمار آورد.

فادي السيد گزارشگر اين شبکه در گزارشي به آدم ربايي هاي رژيم آل سعود اشاره کرد و افزود: رژيم آل سعود شيوه جديد آدم ربايي سازمان يافته را براي برخورد با مخالفان خانواده حاکم بر اين کشور در پيش گرفته است. اين شيوه با ربودن دو تن از دانشجويان دختر به نام هاي شيماء محمد المالکي و اسماء عبدالله العنزي از دانشگاه ابها آغاز شد. اين افراد به اتهام حمايت از بازداشت شدگان و مخالفت با حکومت رياض ربوده شدند.

پس از اين دو دانشجو، صالح المسند نوه شيخ سليمان الرشودي رئيس جمعيت الحسم که در بازداشت به سر مي برد نيز ربوده شد. اين رفتارها سازمان هاي حقوق بشري و در راس آنها شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر را واداشت تا اينگونه رفتارها را محکوم و خانواده حاکم را به بهره برداري از دستگاه قضايي متهم کنند. اين شبکه همچنين خواستار آزادي رائف بدوي از شهروندان عربستان شد که اخيرا بازداشت شده است.

گزارشگر ادامه داد: سازمان ديده بان حقوق بشر نيز اعلام کرد با توجه به اتهاماتي که به بدوي نسبت داده شده است احتمال صدور حکم اعدام براي وي زياد است. ديده بان حقوق بشر طرح مسالمت آميز مسائلي را که به وخامت اوضاع داخلي عربستان مربوط مي شود جرمي محسوب نمي شود که مجازات آن اعدام باشد. اين سازمان خواستار آزادي بدوي و لغو همه اتهامات وي شد.  قضات عربستان در صدور احکام بيشتر بر برداشت و تفسير شخصي خود از احکام شريعت تکيه مي کنند تا اين که از قوانين مکتوب استفاده کنند.
برچسب ها: امریکا ، عربستان ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار