نقش فیزیوتراپ ها در راستای دیگر ابعاد پزشکی حائز اهمیت است و نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید شهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در سیزدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات که امروز 6 دی ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد افزود: شش هزار نفر مشغول آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در سطح کشور هستند و 14 دپارتمان گروه آموزشی با برنامه های مدون آموزشی در حال فعالیت های جهت ارتقا و درمان هستند.

وی در جمع اساتید گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: در گذشته ابعاد پزشکی فقط به مقوله اطبا اهمیت می داد و تعریف کار پزشکی توجه به درمان بود اما امروزه در سازمان بهداشت جهانی تعریف سلامتی به سلامت کامل جسم ، روان، رفاه اجتماعی و ابعاد معنوی اطلاق می شود و در این راستا گروه فیزیوتراپ باید  با کارگروه به ارائه خدمات بپردازند.

  طب سالمندی دغدغه شورای عالی سلامت مطرح است

موضوع سلامت سالمندی با توجه به افزایش امید به زندگی که 75 سالگی را میان رقم زده از موضوعاتی است که شورای عالی سنین سلامت به آن پرداخته است.

شهاب الدین صدر ریاست سازمان نظام پزشکی مبحث حرکت را مقوله مهم جهانی عنوان کرد و افزود: با افزایش سن و پیدایش امراض مختلف این مقوله حائز اهمیت است و در بحث تخصصی ستون فقرات که امروز در سمینار آن به سر می بریم باید نگاه پر رنگ تری به موضوع داشته باشیم.

وی با بررسی پرونده های پزشکی قانونی در سال های پیش اظهار داشت: ارتقا توانمندی های فیزیوتراپيست ها از برخی عوارض و مشکلات مردم می کاهد و با برگزاری کارگاه های تخصصی تئوری در محلی که سمینار تخصصی فیزیوتراپی در این زمینه گام برداشته می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

صدر همچنین در خصوص ورود دانشجویان به مقطع PhD و دکتری حرفه ای این رشته اظهار امیدواری کرد و افزود: امیدواریم با ورود دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی در مقاطع مختلف شاهد اقتصاد درمان اقتصاد نظام سلامت کشور باشیم./ع2
برچسب ها: سلامت ، پزشکی ، فیزیوتراپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار