کمکهاي اهدايي سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به پناهجويان فلسطيني مقيم سوريه، وارد دمشق شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ کمکهاي اهدايي کشورمان  شامل 36 تن مواد غذايي اعم از برنج، حبوبات، کنسرو و شش تن دارو، پتو و همچنين دو دستگاه آمبولانس است. اين کمکها در مراسمي با حضور سفير جمهوري اسلامي ايران در دمشق، شماري از شخصيتهاي فلسطيني و سوري،  به نمايندگان کميته ناظر بر توزيع اين کمکها ، شامل نماينده کميته دوستي ملت هاي فلسطين و ايران، دبير ائتلاف جنبشهاي مقاومت فلسطيني و نمايندگان هلال احمر سوريه و فلسطيني  تحويل داده شد.

سفير ايران در اظهاراتي در اين مراسم گفت: جمهوري اسلامي ايران به منظور اعلام همدردي و کمک به اهالي اردوگاه هاي فلسطيني نشين در سوريه و به ويژه دمشق؛ و در پي حمله شورشيان مسلح به اردوگاه هاي آنان، تصميم گرفت اين کمکهاي انساني را ارسال کند. هدف از ارسال اين کمکها ، کاهش فشارهاي وارده بر پناهجويان فلسطيني به ويژه اينکه آنان با آواره شدن از منازل خود در اردوگاه هاي حومه دمشق از جمله اردوگاه يرموک بار ديگر رنج و مشقت آواره و بي خانماني را مي کشند.سفير کشورمان در پاسخ به پرسشي درباره موضع گيري حماس در قبال تحولات سوريه گفت: جمهوري اسلامي ايران از همه تشکل ها و گروه هاي فلسطيني که در مسير مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي قدم بر مي دارند ، حمايت مي کند.

همچنين «خالد عبدالمجيد» دبير ائتلاف جنبشهاي مقاومت فلسطيني نيز در اظهاراتي، ضمن قدرداني از رهبري، دولت و مردم مسلمان ايران اعلام کرد: اگر حمايتهاي صادقانه واصولي جمهوري اسلامي ايران نبود، ما امروز شاهد پيروزيهاي جوانان رشيد مقاومت بر دشمن صهيونيستي به ويژ ه در جريان جنگ هشت روزه  اخير و پايمردي اهالي غزه در برابر تهاجم دشمن صهيونيستي نبوديم. ما از حاکمان کشورهاي عربي وبرخي از کشورهاي منطقه که استکبارجهاني را همراهي مي کنند، مي خواهيم که خط مشي ايران را در حمايت از مردم مظلوم فلسطين وساير ملتهاي مستضعف دنبال کنند، چرا که عزت و اقتدار آنها در همين سياست است.
برچسب ها: اهدا ، کمک ، فلسطین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار