عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: موشک‌هاي مستقر در مرز ترکيه پروازهاي هوايي سوريه را مورد تهديد قرار مي‌دهند تا معارضين سوري تجاوز و بمباراني نسبت به آنها نداشته باشند.

اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران در  گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با استقرار موشک‌هاي پاتريوت در منطقه گفت: از دو زاويه مي‌توان اين موضوع را مورد بررسي قرار داد در ابتدا اين‌که اين موشک‌ها در مرز ترکيه مستقر مي‌شوند تا پروازهاي هوايي سوريه را مورد تهديد قرار دهند تا معارضين سوري تجاوز و بمباراني نسبت به آنها نداشته باشند.

وي در ادامه تصريح کرد: ديدگاه دوم در اين مسئله اين است که به اسم سوريه در منطقه مستقر شده ولي واقعيت اين است كه براي تامين رادارهاي هوايي و سير موشکي در برابر ايران در مرز هوايي تركيه_سوريه مستقر شده باشند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: مسئولين سياست خارجي ترکيه نبايد  اجازه‌اي دهند که چنين موشک‌هايي در مرز کشورشان مستقر شوند، چرا كه در اين شرايط به ضرر دولت‌هاي اطراف و منطقه اقدامي خواهد بود.

کوثري در پايان خاطر نشان کرد: ترکيه اگر همين روند را در سياست خارجي خود ادامه دهد همان طور که مردمش در قبال دولت موضع‌گيري کرده‌اند کشورهاي همسايه نيز در برابر او موضع‌گيري کرده و بر عليه‌اش برمي‌تابند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: سیاست ، سوریه ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار