به منظور تجهیز شبکه سوئیچینگ زیر ساخت کشور به امکانات IP و در راستای اجرای طرح جامع مصوب گذر از TDM به IP اقدامات لازم جهت ایجاد این شبکه در دست انجام است.

مهندس مهدی خدایی مدیر کل امور بین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت در بیان جزئیات پروژه گذر از فناوری TDM به IP به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت: این شبکه در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن با ظرفیت 265 هزار پورت در حال پیاده سازی است.

وی افزود: در این مرحله تمامی استان های کشور به سوئیچ های پاکتی با فناوری روز مبتنی بر IP تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به این که این شبکه پاسخگویی به نیازهای ارتباطی بین شهری تمامی اپراتورها را در سطح ملی و بین المللی فراهم می کند اذعان داشت: این شبکه از فناوری IMS استفاده نموده که در راستای یکپارچه سازی شبکه های ثابت و سیار است.

به گفته ی وی با اجرای شبکه امکان واگذاری سرویس های جدید برای تمامی اپراتورها با پوشش کشوری فراهم خواهد شد.

مدیر کل امور بین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت در بیان مزایای اجرای این پروژه خاطر نشان کرد: بالا بردن میزان بهره وری  استفاده بهینه از سیستم های انتقال موجود، فراهم آوردن امکان مدیریت شبکه به صورت متمرکز جهت کنترل و نظارت بر شبکه زیر ساخت، فراهم سازی امکان ارائه سرویس های مبتنی بر IP در سراسر کشور، استفاده از آخرین تکنولوژی روز در طراحی و پیاده سازی شبکه و همچنین بهینه سازی شبکه سوئیچینگ بین شهری و صرفه جویی در هزینه های نگهداری از جمله مزایای اجرای این پروژه است./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار