عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: استقرار موشک‌هاي پاتريوت مي‌تواند امنيت منطقه را متزلزل کند و اين اقدام ترکيه از نظر استرات‍ژيک براي دستيابي به اهداف بلند مدت خود در اتحاديه اروپاست.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با استقرار موشک‌هاي پاتريوت در مرز ترکيه و سوريه و احتمال به خطر افتادن امنيت منطقه گفت: استقرار اين موشک‌ها مي‌تواند امنيت منطقه را متزلزل کند و اين اقدام ترکيه از نظر استرات‍ژيک براي دستيابي به اهداف بلند مدت خود در اتحاديه اروپاست.

وي در ادامه تصريح کرد: استقرار اين موشک‌ها براي مقابله با ايران و سوريه بوده و اين موشک‌ها در مرز ترکيه همچون عربستان و ديگر کشورهاي منطقه بهترين بهانه براي درگيري غير حرفه‌اي با ايران است.

عضو کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس اظهار داشت: کشوري که درگير جنگ داخلي است هيچ گاه نمي‌تواند خطري براي کشورهاي اطراف خود داشته باشد و مصداق اين موضوع سوريه است، به همين دليل استقرار موشک‌هاي پاتريوت براي سوريه امري محال است چرا که سوريه نمي‌تواند براي کشورهاي اطراف خود ضرري داشته باشد.

جوکار در پايان خاطر نشان کرد: اين موشک‌هاي مستقر در مرز ترکيه و سوريه تنها باعث به خطر افتادن امنيت منطقه مي‌شوند و راه جنگ را در منطقه هموارتر مي‌کنند و تهديدي براي ثبات و امنيت در خاورميانه خواهند بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امنیت ، موشک ، پاتریوت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار