استاندار خراسان رضوي گفت: اهتمام ما براي برپايي اردوهاي راهيان نور باید به مثابه يك عمليات بزرگ جهادي باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسين فروزان‌مهر در جلسه ستاد استاني پشتيباني كاروان‌هاي راهيان‌نور خراسان رضوي، اظهار کرد: مهمترين هدفي كه بايد از برپایی این اردوها دنبال كنيم، زنده نگه داشتن نام شهدا است.

وي آشنايي نسل جوان با فرهنگ ايثار و شهادت و اشاعه و ترويج اين فرهنگ در نسل سوم انقلاب را يك ضرورت اجتناب ناپذير خواند.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به رغبت روزافزون مردم به ويژه نسل جوان براي بازديد از مناطق جنگي و اردوهاي راهيان نور، اظهار کرد: اگر در این حوزه اقدامات لازم به موقع انجام و از فرصت به خوبی استفاده نشود، دشمن برنامه‌هاي انحرافی خود را براي این قشر اجرا مي كند.

رييس ستاد استاني پشتيباني كاروان هاي راهيان نور خراسان رضوي كرد: در شرايط فرهنگي موجود برپايي اردوهاي راهيان نور، یک جهاد فرهنگي تمام عیار است و به مثاله به يك عمليات بزرگ جهادي در عرصه دفاع از مرزهاي فرهنگي و ارزش هاي اسلامي مي باشد.

فروزان‌مهر با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه خاطرات جنگ گنجينه اي تمام نشدني است و بايد براي آيندگان ترسيم شود، تصريح كرد: می بایست از ظرفيت اردوهاي راهيان نور در اين راستا به خوبي استفاده شده و تمامي دستگاه‌هاي اجرايي به عنوان يك تكليف، پاي كار حاضر شوند .

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه سهميه امسال استان براي اعزام به مناطق جنگي حدود 60 هزار نفر است، افزود: به منظور هر چه بهتر برگزارشدن اين اردوهاي فرهنگي، معنوي، از دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود به تناسب بضاعت خود از این حرکت ارزنده پشتیبانی و نسبت به تقبل هزينه هاي سفر جامعه هدف اقدام نمایند.

وي با تاكيد بر اعمال تدابیر لازم و استفاده از امکانات مناسب به ویژه در زمینه ایاب و ذهاب در راستای ايجاد سفري ايمن براي زائران، تاکید کرد: از تمامي ظرفيت‌ حمل و نقل ريلي استان براي اعزام دانش‌آموزان و دانشجويان استفاده شود.

سردار غلامرضا احمدي، فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در اين جلسه با بيان اینکه سال گذشته حدود 50 هزار نفر از استان به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس اعزام شده اند، گفت: در سال جاري نيز تا كنون، 17 هزار دانش آموز و دانشجوی دختر به اين مناطق اعزام شده و اعزام پسران نيز از ابتداي بهمن ماه آغاز مي شود.ج الف/ 14-4

برچسب ها: راهیان نور ، دفاع ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.