جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز با توجه به اوضاع اقتصادي كشور بيانيه‌اي صادر كردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز با توجه به اوضاع اقتصادي كشور بيانيه‌اي صادر كردند.
 
متن بيانيه به شرح زير است:
   
بسم رب الشهدا و الصدیقین
 
اگر دست مفسدان و سوء استفاده ‏کنندگان از امکانات حکومتى قطع نشود و اگر امتیازطلبان و زیاده‌‏خواهان پرمدعا و انحصارجو طرد نشوند، سرمایه ‏گذار و تولید کننده و اشتغال ‏طلب، همه احساس ناامنى و نومیدى خواهند کرد و کسانى از آنان به استفاده از راه‌هاى نامشروع و غیرقانونى تشویق خواهند شد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
 
امروز دانه‌درشت‌ها کاری شبیه منافقان مدینه در جنگ احزاب می‌کنند در شرایط تحریم‌های شدید اقتصادی سرمایه و پول این مملکت را احتکار می‌نمایند. جنگ امروز ما، جنگ احزاب اقتصادی است. مدتهاست که ملت صبور ایران منتظرند تا مسئولین امر به وعده‌های خویش عمل کرده،  مفسدان اقتصادی را معرفی نمایند و برخورد قاطعی با این مسئله‌ی بغرنج داشته باشند.
 
فشارهای همه جانبه اقتصادی، بازگشت و عمل به شعارهای عدالت‌طلبانه را می‌طلبد؛ چرا که این ملت ایمان دارد که حتی با شرایط تحریم و فشار خارجی­‌ها و قدرت­‌های بزرگ، می‌تواند روی پای خود بایستد و سختی‌ها را تحمل نماید که "ان‌الله مع‌الصابرین"، اما این صبر و ایمان زمانی محکم و دلگرم‌کننده خواهد بود که در درون  کشور تلاش‌­هایی شایسته برای تحقق بخشیدن بر عدالت راستین و برطرف ساختن موانع انجام گیرد از جمله بستن راه بر افرادی که هرکدام از گوشه‌ای به واسطه­‌ای رانت­‌ها از شیرهای نفتی می‌مکند و از پول ملت پشته­‌ها می­‌سازند.
 
امروز شعارهای آرمان‌گرایانه کاندیداهای آمریکائی را برای فریب اذهان و جلب آراء مردم تقبیح می‌کنیم؛ نکند که بسیاری‌مان از شعارزدگی بمیریم!! و نکند شعارهایمان را فراموش کرده‌­ایم؟!
 
اتاق بازرگانی و تجارت که در این شرایط می‌­بایست با تلاش­‌های درخور داخلی آمار­هایی از رشد روزافزون اقتصاد و علی­‌الخصوص تولید ملی ارائه دهد در دوره‌­ای که  این مساله مورد تاکید شخص مقام معظم رهبری رهبری بوده است پایین آمدن شاخص­­‌های تولید را نشان می‌دهد. اشکال کار کجاست؟! چه کسی باید پاسخگو باشد؟! آیا سه‌­قوه بر توصیه­‌های رهبری عمل کرده و برادرانه دوشادوش هم ایستاده‌­اند؟! و اگر سستی کرده­‌اند که براین ملت خیانت می‌کنند.
 
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، در این برهه­‌ی زمانی، رجوع به علم و دانش بومی و اعتماد به قشر جوان و مومن دانشگاهی را راه­گشا دانسته، از تجربیات موفقیت آمیز سال­‌های جنگ که ایران عزیز تحت شدیدترین فشار­ها بود استناد نماید.
 
از پیروزی انقلاب تا به امروز، نرخ تورم تجربه شده و بالاترین نرخ رشد سرمایه­ گذاری تولیدی، در دوره جنگ بوده است و کلید این ماجرا این است که در هر دوره‌­ای که در میان مردم احساس تعلق به جامعه و مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه و فضای مشارکت در سرنوشت خود فراهم شده است، با وجود همه دشواری‌­ها، کارنامه­‌های حیرت انگیزی رقم خورده است، پس اگر کسی عزت ایران و اسلام را در این مملکت می‌خواهد باید این فضا را فراهم کند.
 
باور داریم که "ما می‌توانیم" شرایط امروز ما به هیچ وجه با وضعیت سفید، زرد، قرمز جنگ قابل مقایسه هم نیست. این تشکل اسلامی آرمان‌خواه دانشجویی بدین وسیله تمامی مسئولین را به همت همه ­جانبه با جلب همدلی مردم  دعوت می‌نماید که عقیده­‌ی ما بر این است که می‌توانیم جامعه را به شکل کم هزینه و پردستاورد در پرتو الطاف باری‌تعالی در توجهات حضرت ولی عصر(عج) اداره کنیم.
 
"والسلام علی من اتبع الهدی"
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار