در صورت تشخیص زودرس و درمان به موقع رفلاکس حدود 75 درصد موارد رفلاکس با دارو و بدون نیاز به روش های درمانی خاص قابل درمان است.

علیرضا امیر سلیمانی متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رفلاکس از جمله بیماری های بسیار مهم و شایع دستگاه گوارشی است و اغلب افراد در طول زندگی خود چندین مرتبه دچار آن می شوند.

وی با بیان اینکه در بیماری رفلاکس یا بازگشت اسید معده به مری تشخیص به موقع بیماری موضعی بسیار مهم است، تصریح کرد: در بسیاری از موارد رفلاکس از طرف افراد بیمار و خانواده آنها دیر تشخیص داده می شود و همین عامل درمان بیماری را با مشکل مواجه می کند.

امیر سلیمانی افزود: دیر تشخیص دادن رفلاکس و درمان دیر هنگام بیماری، علاوه بر ایجاد مشکل در روند درمان و بهبودی بیمار، کیفیت زندگی بیمار را نیز در طول دوره بیماری کاهش داده و همچنین ممکن است بیمار را متحمل هزینه های مالی سنگین کند.

وی با بیان اینکه درمان دارویی مهمترین راه برای بهبود بیماری رفلاکس است، تأکید کرد: در صورت تشخیص زودرس و درمان به موقع رفلاکس با دارو و بدون نیاز به روش های درمانی خاص قابل درمان است.

امیر سلیمانی یادآور شد: اگر رفلاکس به موقع تشخیص داده شود به ندرت فرد مبتلا نیاز به اعمال جراحی پیدا می کند و در واقع پزشک در اغلب موارد با تجویز دارو و توصیه های پزشکی به درمان بیماری کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: استفراغ، عفونت های ریه و گوش، سوزش و درد جناق سینه، التهاب و زخم شدن مری و اختلالاتی در معده و روده از جمله مهمترین علایم و تظاهرات بالینی بیماری رفلاکس است./ح

برچسب ها: رفلاکس ، معده ، گوارش ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار