تصویب هفده واحد فناور و تصویب طرح های پژوهشی و عملکرد مطلوب حوزه فناوری در مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی از پیشرفت های حوزه توانبخشی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فرهاد طباطبایی، مسئول مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در اولین کنفرانس توانبجشی رباتیک ایران افزود: استفاده از فناوری در حوزه توانبخشی و در تسریع و یاری دادن به درمانگران حوزه کاردرمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، مشاوره و... از فرسودگی شغلی این گروه پیشگیری خواهد کرد.

دبیر علمی اولین کنفرانس توانبخشی رباتیک ایران ضمن اظهار امیدواری عملکرد واحد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی افزود: طرح پروتز مچ پا که به عملکرد پای طبیعی نزدیک است، پروتز قدرتی و... طرح های دیگر که در حوزه توانبخشی و در این مرکز فناوری کار شده تا حد زیادی در ارتقا نظام سلامت کشور و اقتصاد و درمان مؤثر واقع خواهد شد.

طباطبائی در نشستی که با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و اساتید حوزه توانبخشی کشور برگزار شد گفت: چرا خط تولید ایران خودرو از فناوری رباتیک بهره مند باشد ولی دست درمانگران به مثابه رباتی نباشد؟

وی در این گفتگو با ارائه توانمندی های متعدد مرکز رشد فناوری تجهیزات توانبخشی گفت: امید داریم با حمایت سازمان ها و مراکز متولی به انبوه سازی تجهیزات دست یابیم و شاهد ارتقا نظام سلامت کشور و اقتصاد درمان باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.